מתחרה לרפאל: דרום קוריאה תפתח מערכת יירוט דמוית כיפת ברזל

הפריסה בפועל של הגרסה הקוריאנית צפויה להיכנס לשירות בסוף שנות העשרים או תחילת 2030

העיתון הקוריאני "The Korea Herald" מדווח באתרו כי דרום קוריאה תחל בפיתוח מערכת יירוט משלה הדומה למערכת "כיפת ברזל" הישראלית בחמש השנים הבאות כדי להגן על תשתיות הליבה של המדינה באזור הבירה מפני איומי התותחים ארוכי הטווח של צפון קוריאה.

בהודעה שהוציא משרד ההגנה הקוריאני השבוע, חשף המשרד את תוכנית ההתגוננות שלו לשנים 2021-2025. לתוכנית ההתגוננות מוצע תקציב של 253 מיליארד דולר, עלייה של 6.1 אחוזים בשנה בממוצע בחמש השנים הבאות. מתקציב זה, שליש הוקצה לשיפור יכולות ההגנה, ושני שליש נועדו לניהול הכוחות.

"כשאנחנו מדברים על מערכת ההגנה מפני טילים של דרום קוריאה, היא בדרך כלל מיועדת כנגד מי שמכוון את טילי הסקאד של צפון קוריאה או חזקים יותר, ואילו מערכת הירוט החדשה הזו תתמקד בהגנה על אזור הבירה מפני התותחים ארוכי-הטווח של הצפון, כגון מטל"רי 240 מ"מ או 300 מ"מ", העיר גורם במשרד ההגנה. לדברי גורמים רשמיים, הפריסה בפועל של הגרסה הקוריאנית למערכת ההגנה האווירית של כיפת ברזל בישראל צפויה להיכנס לתוקף בסוף שנות העשרים או תחילת 2030. 

על פי האתר Armyrecognition.com, הכוח הקונבנציונאלי של צפון קוריאה ממשיך להוכיח יכולות התקפה הגנתיות וא-סימטריות גדולות בהתמודדות מול העליונות הטכנולוגית של כוחות הברית ארצות הברית-דרום קוראיה. כוח הארטילירה הגדול של צבא העם הצפון קוריאני (KPA) הפרוס לאורך האזור המפורז (DMZ), מהווה איום תמידי על מטרופולין סיאול רבתי.

על פי מידע שפרסמה ארצות הברית, בצפון קוריאה יש 8,600 קני ארטילריה ומעל 4,800 מטל"רים. על פי האתר Forbes, כוחות צבא צפון קוריאה יכללו 12,000 מערכות ארטילריה הכוללות תותחי הוביצר בהנעה עצמית ונגררים וכן 2,300 MLRS (מערכות שיגור מרובות רקטות).

משגרי הרקטות של צבא צפון קוריאה מסוגלים להגיע לבירה סאול, איום רציני עבור דרום קוריאה. צפון קוריאה פיתחה גם מערכת טילים מונחת לא מאוישת מרובת משגרים בקליבר גדול בעלת טווח ירי מרבי של 250 ק"מ.

אולי יעניין אותך גם