חברת בת של אלביט תספק תקשורת תת-מימית ללקוח נאט"ו

גיאוספקטרום עומדת לספק ללקוח צבאי מערכת תקשורת הכוללת את משפחת C-Bass של מתמרים תת-מימיים

חברת בת של אלביט תספק תקשורת תת-מימית ללקוח נאט"ו

The C-Bass towed body projector configuration used in an LRAM system. (GeoSpectrum Technologies)

גיאוספקטרום (GeoSpectrum), חברת-בת קנדית של אלביט מערכות, עומדת לספק את המשלוח הראשון ללקוח צבאי של מערכת תקשורת דרך מים, הכוללת את משפחת C-Bass של מתמרים תת-מימיים קטנים בתדר נמוך מאוד (VLF). האתרJanes.com  מדווח כי לקוח נאט"ו לא ידוע הוא שצפוי לקבל את מערכת התקשורת האקוסטית ארוכת-הטווח לפני סוף חודש אוגוסט.

משפחת מקורות הסאונד C-Bass, שבמקור פותחה ע"י גיאוספקטרום ליישומים סיסמיים ימיים משווקת כיום מגוון של יישומים צבאיים תת-ימיים. יישומים אלו כוללים תקשורת בין יחידות חוף או יבשתיות ובין צוללות, התרעת צלילה, תקשורת עם כלי ם תת-ימיים בלתי מאוישים (UUVs) לבקרה/ מיקום, והגדלת/העתקת חתימת הצוללת.

על פי נתוני חברת גיאוספקטרום, רבים ממקורות התדרים התת-מימיים בתדר נמוך מאד (1 הרץ - 200 הרץ) בהספק גבוה הקיימים היום, הינם גדולים, יקרים, ומחייבים צוות של לפחות תריסר אנשים לתפעול. משפחת מתמרי C-Bass  תוכננה לגודל ומשקל קטנים תוך שמירה על הספק כוח גבוה ורוחב פס רחב, ובכך מאפשרת יישומים שנחשבו בעבר בלתי מעשיים.

לדברי נשיא חברת גיאוספקטרום, פול יטמן: "יצירת הספק גבוה בתדרים נמוכים ממקור קטן פירושה פריצת-דרך טכנולוגית. הטכנולוגיה הסטנדרטית בה אנו משתמשים היא פיאזואלקטריות, אך הם לא יישמו אותה בתדרים הנמוכים האלה. בדקנו גם את האפשרות של מקרני סלילי הזזה, אך אלו בלתי יעילים. המשמעות היא שצריך הרבה יותר כוח והם גם מייצרים הרבה חום."

אולי יעניין אותך גם