רשות החדשנות משיקה קרן לפיתוח הון אנושי בהייטק

הקרן תיתן מענקים בשיעור תמיכה של עד 70% ובתקציב של כ-20 מיליון ₪ לשנת הפעילות הראשונה. תחומי הפעילות גובשו יחד עם זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה

רשות החדשנות משיקה קרן לפיתוח הון אנושי בהייטק

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום: יח״צ

רשות החדשנות אישרה את הקמת הקרן לפיתוח הון אנושי בהייטק, על מנת לספק מענה לאתגרי התקופה הנוכחית, בה מאות אלפים נפלטו משוק העבודה, וכן לתמרץ תאגידים ליצור פתרונות לאתגרי פיתוח ההון האנושי בתעשייה עתירת הידע. הרשות גיבשה למעשה תפיסה חדשה של מסלול הטבה לקידום ולהרחבת מגוון פתרונות חדשניים שיעלו מהשטח, ולבניית תשתית לכוח אדם ישראלי איכותי כתנאי להקמת חברות ולהישארות תעשיית ההייטק בארץ.

מסלול ההטבה יתמוך בפרויקטים חברתיים ועסקיים בתחום פיתוח ההון האנושי כגון הכשרה, התמחות, השמה, שדרוג, איתור פוטנציאל ועוד – לרבות הנבטה של מודלים חדשים, הרחבה ו-Scale של פרויקטים קיימים שיביאו להתקדמות משמעותית בצמצום המחסור בכוח אדם, ויתרמו להגדלת מספר השחקנים בתחום והשבחה של איכות הפתרונות.

בנוסף, המסלול שם דגש וייתן עדיפות לשילובן של אוכלוסיות הנמצאות כיום בתת ייצוג בתעשייה: נשים, חברה ערבית, חברה חרדית, יוצאי אתיופיה, אנשים עם מוגבלויות, ואלו המקיימים פעילויות בפריפריה. הקול הקורא הראשון של הקרן יהיה פתוח להגשת הצעות עד לאוקטובר ויתמקד בתכניות לאיתור פוטנציאל, מיון, Reskilling , הכוונה, הכשרה, OJT , התמחות או השמה, עם מיקוד לאנשים בעלי פוטנציאל שנפגעו מהמשבר הכלכלי, אוכלוסיות בתת ייצוג, עולים חדשים ותושבים חוזרים.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, מסר כי  "המסלול ישלב בין Reskilling של אנשים בעלי פוטנציאל גבוה לתרומה לפיתוח הון אנושי מיומן בתעשיית ההייטק ובדגש על מחפשי עבודה, לבין Upskilling של עובדים קיימים בתעשייה אשר יעברו הכשרות טכנולוגיות מתקדמות, ובכך יתנו ערך מוסף לחברות. הצורך בכוח אדם מיומן ואיכותי ממשיך להיות אתגר משמעותי להמשך פיתוח מו"פ חדשני בתעשיית ההייטק בישראל ולשמירה על מובילות ותחרותיות בינלאומית״.

אולי יעניין אותך גם