שני לוחמים לשעבר של הכוחות המיוחדים האמריקאיים נעצרו בוונצואלה

 האשמה: לחטוף את נשיא ווונצואלה לארה"ב ולקבל פרס על ראשו 

facebook.com/NicolasMaduro

שני לוחמים לשעבר של הכוחות המיוחדים של ארצות הברית, "הכומתות הירוקות", הואשמו בבית משפט מיוחד בוונצואלה באשמת ביצוע פעולות טרור וניסיון הפיכה כנגד הנשיא מאדורו. 

גזר הדין שפסק בית המשפט הוונצואלי על שני הלוחמים האמריקאיים לשעבר (בני 34 ו- 41) הינו 20 שנות מאסר. השופט הוונצואלי, שאסר על הלוחמים לפגוש עורכי דין, ציין שהשניים הודו בעברות המיוחסות להם. הלוחמים האמריקאיים, פעלו לכאורה כשכירי חרב מטעם חברת שכירי החרב Silvercorp, בבעלות המיליונר Jordan Goudreau מפלורידה. 

מאדורו נשיא וונצואלה הציג בראיון טלוויזיוני חוזה בגובה של 212 מיליון דולר עליו חתום מנהיג האופוזיציה Guaidó עם Goudreau לשם ביצוע הפיכה צבאית במדינה. Goudreau הכחיש את קיום החוזה. שני הלוחמים לא פעלו לבדם על אדמת ונצואלה, אלא שיתפו פעולה עם שני אזרחים אמריקאים המתגוררים בדרך קבע במדינה, ויחד עם שני קציני צבא מקומיים בדרגת סרן, המשרתים במשמר הלאומי. שני האזרחים האמריקאיים ושני הקצינים הוונצואליים נעצרו אף הם, ולא ידוע מה עלה בגורלם. 

שני הלוחמים, שכירי החרב, הגיעו לקולומביה בינואר 2020, ולאחר שאימנו במקום כוחות מורדים מוונצואלה, הפליגו יחד איתם לוונצואלה איתם בסירות מהירות ונעצרו במדינה ב- 8 למאי. הרשויות בוונצואלה לא חשפו כיצד התגלו הלוחמים האמריקנים. כוונת הלוחמים על פי הודאתם הייתה לארוב לנשיא מאדורו, לקחת אותו בשבי ולהעביר אותו דרך הים בסירות לקולומביה ומשם להטיסו לארצות הברית, על מנת לקבל את הפרס הכספי האמריקאי העומד על ראשו של הנשיא מאדורו בגובה של 15 מיליון דולר. 

הנשיא טראמפ והבית הלבן הכחישו כל מעורבות "ישירה" בנושא, ופרסמו כי יעשו את כל הנדרש על מנת להחזיר את הלוחמים לביתם. בתוך כך, מושל ניו מקסיקו לשעבר, ביל ריצ'ארדסון, טס לוונצואלה לפגישה עם ראשי השלטון על מנת לבקש חנינה לשני הלוחמים על רקע היחסים הדיפלומטיים המתחממים בין המדינות, אך נתקל בסירוב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית