טקס חנוכת בית הספר לקומנדו ב"מתקן אדם"

בית הספר נפתח כחלק מתהליכי בניין הכוח בתוכנית הרב שנתית ׳תנופה׳, וכחלק מתוכנית בהובלתו של מפקד זרוע היבשה

טקס חנוכת בית הספר לקומנדו ב"מתקן אדם"

דובר צה"ל

אתמול (א'), התקיים טקס חנוכת בית הספר לקומנדו ב"מתקן אדם" בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיד ידעי, מפקד "עוצבת האש", תת-אלוף ירון פינקלמן, מפקד "עוצבת הקומנדו", אלוף-משנה קובי הלר, מפקדים נוספים ולוחמי העוצבה.
 
כשנה לאחר ייסודו של בית הספר לקומנדו בבסיס "בית ליד", עבר היום בית הספר למשכנו הקבוע ב"מתקן אדם". בית הספר נועד להכשיר ולאמן את לוחמי הקומנדו ביבשה בשלוש היחידות- דובדבן, מגלן ואגוז, ולהוביל תהליך עוצבתי להכשרת לוחם קומנדו, דרך הכשרה אישית המאפיינת כל יחידה. בבסיס החדש הותקנו ונבנו מתקנים חדשים המותאמים לאופי פעילות היחידות.
 
בית הספר נפתח כחלק מתהליכי בניין הכוח בתוכנית הרב שנתית ׳תנופה׳, וכחלק מתוכנית בהובלתו של מפקד זרוע היבשה, לשיפור איכות ההכשרה וחיזוק יכולות הקומנדו ביבשה. פתיחתו של בית הספר מהווה אבן דרך משמעותית בהכשרת לוחמי הקומנדו ובהצלחה במשימות ייעוד של העוצבה. יחד עם פתיחתו של בית הספר נחשף גם סמלו החדש של בית הספר.
 
מדברי מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק: "זהו מעמד מרגש ומיוחד. בחטיבת הקומנדו, יש את טובי המפקדים וטובי הלוחמים והיום יצקנו נדבך נוסף- תשתית שתאפשר לחדד את הקצה המבצעי ולעשות אותו יותר מושחז, מוכוון ומחודד לכל אתגר ולכל משימה. בית הספר הוא מוצר משובח וכאן מתחיל הניצחון. זה הניצחון בסטנדרטים, בנורמות ובערכים. אני מברך אתכם ומאחל לכם בהצלחה".
 
מדברי מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי: "ראשית, המקום הזה ייבחן על פי איזה ערכים ונורמות האנשים שמתחנכים בתוך בית הספר הזה יקבלו. שנית, האם נדע לקחת את הטוב מכל היחידות ולייצר פה ערך מצרפי גדול יותר ממה שהיה פה עד כה. דבר שלישי זה האם היחידות יראו במקום הזה בית, מקור סמכות ומקצוע. במידה ותעמדו בשלושת הדברים הללו, אז המאמץ הרב בהקמת המקום הזה בעת הזו, היה שווה. אני בטוח מתוך היכרות ארוכה עם היחידות, שתדעו לקחת את המקום וליצוק בו את התכנים הנדרשים, ושיהיה לכם הרבה בהצלחה".
 
מדברי מפקד "עוצבת האש", תת-אלוף ירון פינקלמן: "אנשי הקומנדו - עלו והצליחו, תחקקו את הסטנדרטים הנכונים, צקו את הנורמות הנכונות, חשלו את הכוח, המקצועיות ואת הדבקות במשימה. למדו פה והשכילו את הלוחמים הטובים ביותר שיש לנו ביבשה, ובצה״ל כולו, כאשר המטרה היא אחת ויחידה- ברגע המבחן, בין אם זה במבצע, בחירום או במלחמה, הכו באויב ונצחו. לכך החטיבה הזו נועדה, לכך העוצבה הזאת נועדה, לכך היחידות הללו נועדו ולכך נועד בית הספר. השלב הבא לתהליך- ציפייה גדולה להמשך ואני בטוח שכך יהיה. טובי המפקדים והלוחמים שיש פה- עלו והצליחו".
 
מדברי מפקד "עוצבת הקומנדו", אלוף-משנה קובי הלר: "בדצמבר הקרוב נציין חמש שנים להקמת העוצבה. הקמת בית הספר הינה אבן דרך משמעותית ויום חג בחטיבת הקומנדו. לבית הספר יש תפקיד מרכזי בעיצוב הדנ"א של לוחמי ומפקדי חטיבת הקומנדו. עשייה רבה עוד לפנינו, נמשיך ונדייק את ההכשרה, נשפר ונבחן את עצמנו בכל רגע נתון, ונחזק את הלכידות העוצבתית. אני סמוך ובטוח בהצלחתנו. מעמד זה מציין תחילתו של תהליך בו נהיה מחויבים כולנו להכשרה טובה מבעבר, רלוונטית, מדויקת ומקצועית, פיתוח פיקוד וקצונה איכותית ליחידות וליבשה, ויצירת בית גידול בו שותפים כלל החילות והזרועות ליישום הלכה למעשה של התמרון הרב. אין לי ספק שכך יהיה".

אולי יעניין אותך גם