על אף הפצרות, טראמפ אינו מתערב במלחמה בלוב

טורקיה ומצרים, התומכות בצדדים המנוגדים במלחמת האזרחים, מנסות לשכנע את ארה״ב לנקוט עמדה אך לאחר זיגזוג מסויים בשנה שעברה, נשאר טראמפ בעמדה של ״תעשו מה שאתם צריכים״

צילום: Pete Marovich/Pool/ABACAPRESS.COM

הפצרותיהם של מנהיגי מדינות בעלות אינטרסים מנוגדים בלוב בנשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, לנקוט עמדה בנושא מלחמת האזרחים במדינה נופלות על אוזניים ערלות, מאחר וטראמפ מעדיף שלא להתערב בעוד סכסוך במזרח התיכון, כך על פי דיווח של רשת סי.אן.אן. במיוחד פעילים במאמצי השכנוע נשיא טורקיה ארדואן ונשיא מצרים א-סיסי, שמעוניינים כי ארה״ב תתערב באופן דיפלומטי בנעשה וכן כי תפעיל לחץ על נשיא רוסיה פוטין לסגת מהאינטרסים שלו במדינה. על פי הדיווח, גם מוחמד בן סלמאן ומוחמד בן זייד, נסיכי הכתר של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות בהתאמה, מעוניינים בנקיטת עמדה מצד טראמפ.

״הנשיא בדרך כלל אומר למנהיגים ׳תעשו מה שצריך, אני לא מתכוון לומר לכם מה לעשות׳״, מצוטט גורם בממשל האמריקני.

מחלקת המדינה האמריקנית נטלה חלק בכמה שיחות בינלאומיות בנוגע לעתידה של לוב. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, השתתף השנה בפסגה בנושא שנערכה בברלין, בה הוצעה הפסקת אש ע״י צרפת, רוסיה וטורקיה, שכשלה.

בשנה שעברה, לאחר לחץ של נציגי ערב הסעודית ומצרים, יצר טראמפ קשר עם ח׳ליפה חפתר, מפקד הצבא הלאומי של לוב, הנלחם בממשלה, כדי לדון עמו ב״חזון משותף לדמוקרטיה יציבה בלוב״. צעד זה היווה שינוי משמעותי בעמדתה של ארה״ב, שעד אז תמכה בממשלה הרשמית בטריפולי, במוכרת באו״ם. כאמור, מאז שינה טראמפ שוב את עמדתו והחליט שלא להתערב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית