רק״מ סיוע חדש לצבא קנדה

הסדרה מיוצרת ע״י ג׳נרל דיינמיקס, וצפויה להחליף את צי הרק״מ הנוכחי של קנדה. הרכב הראשון צפוי לרדת מקו הייצור בדצמבר השנה

צילום: הצבא הקנדי

חברת General Dynamics Land Systems - Canada החלה בייצור רק"מ הסיוע (ACSV) הראשון שלה  עבור צבא קנדה, וצפויה להשלים את ייצור הרכב עד סוף השנה, כך על פי דיוחח של אתר Janes.

רכבים אלו אמורים להחליף את צי הרק"מ הנוכחי של צבא קנדה מדגמי M113 Tracked Light  ו-LAV II Bison. מחלקת הביטחון הלאומי הקנדית הודיעה כי הרכב הראשון צפוי לרדת מפס הייצור בחודש דצמבר הקרוב. לאחר מכן, יערוך הצבא סדרת בדיקות ואימונים לפני תחילת אספקת הרכבים ליחידות בשנת 2022. אם הכול יתנהל כמתוכנן, החברה תמשיך לייצר ולספק את הרכבים החדשים עבור הצבא עד פברואר 2025.

שר הביטחון הלאומי הקנדי, חרג'יט סאג'אן, מסר כי "כלי רכב אלה יהוו את עמוד השדרה של צי רק"מי הסיוע של הצבא וישמש במגוון רחב של פעולות, כולל טיפול באירועי חירום פנימיים ביתי והשתתפות בכוחות שמירת השלום בעולם".

אתר Janes מזכיר כי בספטמבר 2019 זכתה ג'נרל דיינמיקס בחוזה בסכום של 1.5 מיליארד דולרים לייצור  360 רכבי ACSV, יחד עם אספקת חלפים, הדרכה טכנית ואימון. במסגרת העסקה תייצר החברה שמונה גרסאות לרק״מ שיספקו שירותים כגון אמבולנסים, חילוץ רכבים, הנדסה, מוסכים ניידים, לוחמה אלקטרונית, נשיאת כוחות ומפקדות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית