פיתוח ישראלי: מכ"מ Phased-Array לשוק הרכב

הסטארט-אפ RFISee שחושף טכנולוגיית רדאר לטווחים ארוכים עבור ענף הרכב

צוות RFISee. צלם: ים לביא

חברת הסטארט אפ הישראלית RFISee מרעננה, המפתחת טכנולוגיית רדאר לטווחים ארוכים לתעשיית הרכב, חושפת את רדאר הדימות הארבע-ממדי על גבי שבב הראשון בעולם בטכנולוגיית Phased-Array. הרדאר של RFISee, הפועל בכל מזג אוויר, הוכיח את יכולתו לזהות מכוניות מ-500 מטרים והולכי רגל מ-200 מטרים, עם רזולוציה זוויתית גבוהה ממעלה אחת. מהנדסי החברה הצליחו לפתח פתרון המבוסס על  טכנולוגיית Phased-Array, המשמשת במערכות צבאיות חדשניות דוגמת מטוס הקרב F-35 ומערכות הגנה אווירית נגד טילים ולהביא את החיישנים לרמת המחירים של חיישני רכב הקיימים בשוק. אבות טיפוס של הרדאר של RFISee כבר נמצאים בבדיקה של יצרנים וספקי Tier-1 מובילים בענף הרכב.

הצוות המוביל של RFISee כולל את היו"ר ניסים הדס, המנכ"ל לשעבר של אלתא ומומחה עולמי לרדארים; המנכ"ל ד"ר משה מייסד, שצבר ניסיון רב בהחדרה לשוק של מוצרי deep-tech; המייסד המשותף וה-CTO ניר מור, מומחה לתוכנה ולדימות ברדארים; המייסד המשותף והמדען הראשי פרופ' ערן סוחר, מומחה עולמי בשבבי CMOS RF ומנהל תחום הפיתוח העסקי ד"ר יצחק שנברג, שניהל צמיחה של סטארט-אפ בתחום השבבים עד להפיכתו לחברה עם הכנסות של יותר מ-300 מיליון דולר.

עד כה פיתוחי RFISee מומנו על ידי המשקיעים Clear Future, Drive, NextGear ורשות החדשנות. החברה מתכננת סבב גיוס הון שמיועד להשלמת קו מוצרי הרדאר, אספקת דוגמאות מוצר ליצרני רכב וספקי Tier-1 בסוף 2021, וביסוס של שותפויות מסחריות. החברה מעסיקה כיום עשרה עובדים ומגייסת אלגוריתמאים בתחומי הרדאר ועיבוד האותות. השוק אליו פונה RFISee צפוי לצמוח במהירות בשנים הקרובות. על פי Yole Research, השוק העולמי לרדארים לרכב יגיע להיקף של 8.6 מיליארד דולר בשנת 2025, צמיחה שתשקף שיעור גידול שנתי ממוצע של 16% בין 2015 ל-2025.

בניגוד לסוגים קיימים וחדשים של רדארים, רדאר הדימות הארבע-ממדי (4D) של RFISee עושה שימוש בקרן ממוקדת ורבת עוצמה על בסיס טכנולוגיית רדאר Phased-Array. הקרן הממוקדת שנוצרת על ידי עשרות משדרים סורקת את שדה הראיה. המקלטים מבטיחים תמונת רדאר משופרת בהרבה, יחס טוב יותר בין אות לרעש וטווח זיהוי של עצמים דוגמת מכוניות והולכי רגל גדול יותר פי שישה בהשוואה לרדארים נוכחים. לדברי החברה, יתרונו התחרותי של אב-הטיפוס של RFISee כבר הוכח בבדיקות מקיפות.

יכולות הרדאר מיועדות למנוע את סוג התאונות שמערכות רדאר רבות אחרות לא יכולות להתמודד איתן, דוגמת התאונה שהתרחשה ב-1 ביוני בטאיוואן עם רכב אוטונומי שהתנגש במשאית גדולה שהיתה הפוכה על צידה, וחצה שני נתיבים בכביש המהיר. הרדאר של RFISee יכול לזהות משאיות וכלי רכב אחרים ממרחק של מאות מטרים ולאפשר לנהג של רכב אוטונומי לקחת שליטה או לבלום באופן אוטומטי ולמנוע תאונות מסוג זה. טכנולוגיית הרדאר של החברה יכולה גם להיות שימושית בתסריטי תאונות אחרים, תוך מינוף יכולתו של הרדאר לטפל בתנועה דו כיוונית, בגילוי והפרדה של הולכי רגל רבים, בזיהוי רוכבי אופניים בשולי הכביש וכן בבלימת חירום אוטומטית ובבקרת שיוט אדפטיבית (ACC) בכבישים מהירים.

משה מייסד, מנכ"ל RFISee, מסר: "רדאר הדימות הארבע-ממדי פורץ הדרך שלנו, המיועד לכל מזג אוויר וממוזער לתוך שבב יחיד, עומד לשנות את כללי המשחק בשוק העולמי של רדארים לרכב. הרדארים לרכב של היום מספקים בדרך כלל רזולוציה נמוכה וטווח זיהוי מוגבל. היכולת שלנו לשלב בין טווח ארוך, רזולוציה גבוהה ורמת דיוק עילאית, יכולה לאפשר לתעשיית הרכב להשיג את מטרתה לשלב באופן הדוק בין חיישני המצלמה לחיישני הרדאר.

"היתוך הדאטה מהחיישנים ש-RFISee מספקת יאפשר להוסיף שכבות AI אפקטיביות לנתונים המשולבים של הרדאר והמצלמה. כתוצאה מכך, הן יצרני מכוניות והן נהגים יפיקו תועלת משיפורים קריטיים בבטיחות ובמניעת תאונות, ויקבלו פעולה אפקטיבית בתנאים של ראות לקויה ורמת אוטומציה גבוהה יותר בכלי רכב".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית