תרגיל אמריקני בדיכוי ההגנה האווירית של האויב

תרגיל עכשווי בדק את שיתוף הפעולה בין מטוסי הקרב החמקניים והרגילים עם המפציצים והמל"טים בביצוע חדירות לשטחי אויב מוגנים

חיל האוויר של ארה"ב משקיע 1.4 מיליון דולר בתכנית שעיקרה שימוש במטוסי חמקן F-35, F-22 ומטוסי קרב F-15E לדיכוי הגנה אווירית של האויב, במבצעי סיור ותצפית בגובה נמוך ושת"פ בין זרועי בשיטות תקיפה אלקטרוניות בנות דורות 4 ו-5. 

המטרה היא לבחון ולנסות תורות לחימה בנושאי סיוע של מטוסי קרב ושת"פ עם מפציצים כבדים B-2 ומל"טים גדולים RQ-170 SENTINEL והגנה עליהם בעת קרב. WORLD DEFENSE  מוסר כי בתחילת החודש נערכה סדרת תרגילים בהשתתפות מטוסי קרב משלושה דגמים, שנים מהם חמקנים, וכן מפציצי B-2 ומל"טי סנטינל. 

בתמרונים תורגלו שילוביות של פלטפורמות מאויישות ולא מאויישות ושיטות הגנה אווירית , יכולות לחימה אלקטרונית מתקדמות, ובעיקר שותפות ואינטגרציה של כלי הטיס עם שיטות הגנה אלקטרונית מתקדמות. הדגש בתרגילים היה על שיתוף מטוסי הקרב החמקניים והרגילים עם המפציצים והמל"טים בביצוע חדירות לשטחי אויב מוגנים.

 B-2 הוא מפציץ חמקן חלקית בעל יכולת חדירה נמוכה למטרות, והוא גם נושא 18 טונות של נשק ותחמושת. סנטינל הוא מל"ט גדול תוצרת לוקהיד מרטין, הפועל בעיקר עבור סוכנות הביון המרכזית CIA. הוא מצוייד במכ"ם אלקטרוני משני סוגים, מערכות מודיעין אותות סיגינט וחיישנים אלקטרו-אופטיים ואינפרה-אדום המותקנים במטע"דים ובכנפי המל"ט. 

אולי יעניין אותך גם