גנץ: ניסויים בחיסון לקורונה בבני אדם יחלו אחרי החגים

כפי שנחשף בטור של עמיר רפפורט בישראל דיפנס, המכון הביולוגי היה ערוך לתליל הניסויים בתחילת ספטמבר אך הליך אישור הניסויים על ידי משרד הבריאות לוקח שבועות ארוכים. במדינות אחרות בוצע אישור הניסויים בנוהל מזורז

צילום סטילס: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
 

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר הבוקר (ה') במכון הביולוגי, ביחד עם מנהל המכון, פרופ' שמואל שפירא, ועוזר השר להתגוננות. במהלך הביקור הוצגו לשר ההתקדמויות בפיתוח החיסון והנוגדן לקורונה.  

בסיום הביקור אמר גנץ: "יש להתחיל בניסויים בבני אדם אחרי חגי תשרי. אני מבקש להביע תודה קודם כל לכם, לאנשים במשרד הביטחון ולאנשים במכון שעושים עבודה פנטסטית. כל הניסויים הראשונים שעברו בהצלחה הם בבחינת בשורה מאוד גדולה ותקווה מאוד גדולה. השלב הבא כפי שסיכמנו הוא שהניסויים יתחילו בבני אדם אחרי חגי תשרי. זה יעשה בתיאום עם משרד הבריאות ועל פי כל התהליכים הנדרשים מבחינת בטיחות רפואית.

"כמו שלצה"ל יש יחידות מיוחדות שפורצות ופותחות לו את הדרך – אתם הסיירת של מדינת ישראל במשרד הביטחון בתחום החיסונים. אני לשירותכם ומבקש לערב אותי בכל נושא שאפשר להשפיע בו".

מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שפירא: "שר הביטחון, ראש הממשלה החליפי, יצאנו לדרך לפני ששה חודשים, קיבלנו רוח גבית ממשרד הביטחון, ממשרד ראש הממשלה, ניהלנו אינטראקציה טובה עם משרד הבריאות, וממך כמובן באופן אישי כמי שמלווה אותנו. האצת בנו, אצנו כל הזמן ולמעשה אני גאה להראות שיש קבלות. יש חיסון מצוין, יש תהליכי רגולציה שהחיסון צריך לעבור לפי לוח הזמנים שציינת, אנחנו מתחילים אחרי החגים בניסויי בטיחות ויעילות אבל יש לנו את המוצר ביד."

למרות הדיווח, יש לציין כי הליך ניסוי בבני אדם צפוי לקחת מספר חודשים לכל הפחות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית