הצי הבריטי "צד" צוללות רוסיות

גילוי הצוללת הרוסית בקרבת מצרי דובר והמעקב אחריה מציגים שיתוף פעולה בין-מדינתי של אנגליה וצרפת כנגד הרוסים

https://www.royalnavy.mod.uk/news-and-latest-activity/news/2020/july/22/200721-russian-submarine

שתי ספינות מלחמה של הצי הבריטי יירטו במהלך השבוע האחרון צוללת רוסית אשר הפליגה בחשאי במימיי התעלה הבריטית.

הצוללת הרוסית, מדגם קילו (ושמה Krasnodar) הנושאת טילים בליסטיים, התגלתה בקרבת מצרי דובר, במים הטריטוריאליים של בריטניה, כאשר הייתה בדרכה מפעילות מבצעית באגן המזרחי של הים התיכון (אי שם באזורנו) לאזור הים הצפוני. צוללת התקיפה לוותה מרחוק על ידי ספינת עזר של הצי הרוסי. 

צוללת התקיפה מדגם קילו, אחת מהטובות מסוגה, נושאת על סיפונה כ- 18 טורפדו, 24 מוקשים וארבעה טילי שיוט מדגם Kalibr לתקיפה מדוייקת של מטרות ביבשה בטווח של כ- 2500 ק"מ עד 4500 ק"מ (בגרסה המתקדמת). טיל ה- Kalibr מצוייד בראש קרב במשקל של כ- 500 ק"ג. הצי הרוסי מפעיל כיום כ- 60 צוללות מדגם זה. 

הצי הבריטי גילה את הצוללת לאחר שזו נעקבה מספר ימים לפני כן על ידי הצי הצרפתי, אשר העביר את הדיווח על מיקומה ונתוני התנועה שלה לצי הבריטי, משם המשיך במעקב אחר פעילותה עד אשר הגיעה לאזור הים הצפוני. על פי הערכת הצי הבריטי, הצוללת פעלה באזור הים התיכון לאחר שפעלה גם בים השחור, והצליחה לעבור את מצרי הבוספורס מבלי שהצי התורכי הבחין בה. 

פעילות הצוללת הרוסית אשר הוצגה על ידי הצי הבריטי מגובות בהערכות המודיעין הבריטי אשר מבצע מעקב סדור אחר תנועת הצוללות הרוסיות באמצעות מערכי צילום אוויריים, לווייני צילום ומידע גלוי מרשת האינטרנט. גילוי הצוללת הרוסית והמעקב ההדוק אחריה מציג יכולות מרשימות של גילוי צוללות על ידי הצי הצרפתי והצי הבריטי, ואולי בעיקר הציג את שיתוף הפעולה הבין-מדינתי של אנגליה וצרפת כנגד הרוסים.

כשבועיים לפני גילוי הצוללת, פעלו באזור התעלה הבריטית (אך מחוץ למים הטריטוריאליים שלה) ספינות מערכה רוסיות, לרבות ציידות צוללות. גילוי צוללת התקיפה הרוסית בא על רקע האשמות חוזרות ונשנות ממדינות אירופה בכלל ומבריטניה בפרט, כנגד רוסיה. 

ההאשמות הבריטיות הן סביב המערכה החשאית אותה מנהלת רוסיה כנגד בריטניה, הכוללת מימון גופים חתרניים כנגד השלטון, מעורבות וניסיון השפעה בתהליכי הבחירות במדינה (לרבות ניסיונות השפעה על תהליכי הברקסיט), מאמצי ריגול אנושי נרחבים ותקיפות סייבר בהיקף נרחב על עסקים, ארגונים ממשלתיים ותשתיות לאומיות קריטיות.

ה- MI5, שירות הביטחון הכללי הבריטי, הכריז לאחרונה על "ציד מכשפות" כנגד מאמצי הריגול ההולכים ומתרחבים של רוסיה בבריטניה, באמצעות תקיפות סייבר ממוקדות ואנשי עסקים רוסיים, עשירים מאד, הפועלים לכאורה בשם רוסיה, להשגת מודיעין אינטימי וליצירת כאוס ואנרכיה במדינה. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית