מפקד חדש לחיל הנדסה קרבית

תת-אלוף עידו מזרחי מחליף בתפקידו את תת-אלוף אילן סבג, אשר כיהן בתפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות

דובר צה"ל

השבוע נכנס לתפקידו תת-אלוף עידו מזרחי, כקצין חיל הנדסה קרבית ראשי. הטקס נערך במתכונת מצומצמת באנדרטת חיל ההנדסה, במעמד מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקדים ובני משפחה. תת-אלוף עידו מזרחי מחליף בתפקידו את תת-אלוף אילן סבג, אשר כיהן בתפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות.
 
מדברי מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק: ״אילן, אתה הבאת לתפקיד את נקודת המבט החדה והמקצועית שעזרה בוודאי לי, לקבל את ההחלטות הנכונות אבל לא פחות חשוב מזה, לבנות את החיל, לארגן, לצייד, לדייק, להוביל ולהצעיד אותו קדימה. חיל ההנדסה הוא חיל קטן, מיוחד, יהלום אמיתי. ראיתי את החיל בשעותיו הגדולות בשנים האחרונות, ויש על מי לסמוך, עלו והצליחו!"
 
מדברי קצין חיל הנדסה קרבית ראשי היוצא, תת-אלוף אילן סבג: ״בשלוש השנים האחרונות הובלנו תהליך אסטרטגי חילי, שעסק בהתאמת הסיוע ההנדסי, המאמץ ההנדסי וההנדסה ביבשה לאתגרי העתיד. התהליך מבטא את הצורך ההנדסי, את הצורך במספיקות הנדסית וברציפות הנדסית הנדרשת בהגנה, בהתקפה ובעומק התמרון. ביחד, פיתחנו שפה חדשה, כלי חשיבה, יכולות אב, צורות תפקוד חדשות בתמרון הרב ממדי. פיתחנו את ההנדסה בששת המערכים כנגזרת מהרעיון המרכזי של תפיסת 'הנדסת המפץ'. הנדסה קטלנית לפריצת והשמדת מערכי האויב המבוצר הפועלת בשני מצבי יסוד עד הקצה.

"במהלך השנה וחצי האחרונות בנינו גדודי מפץ להתקפה בסדיר ובמילואים במודל של פלוגות פלסים לאור הבנה עמוקה כי נדרש לחזק את הקצה המבצעי להנדסה זמינה, שרידה, רלוונטית וקטלנית. בכך יצרנו את גדחה״ן המפץ להתקפה, את גדודי היבשה בהתקפה. אני יכול לומר כי עשינו ביחד דרך משמעותית בקידום ההנדסה ביבשה. ביחד, פיתחנו תפיסה אשר תמקסם את היכולות ההנדסיות בתמרון הרב מימדי, את כושר הפעולה ההנדסי, את כושר ההשמדה ההנדסי".
 
מדברי קצין חיל הנדסה קרבית ראשי הנכנס, תת-אלוף עידו מזרחי: "74 שנה לאחר שסבא שלי התנדב לחיל החפרים היהודי במלחמתו נגד הצבא הנאצי על אדמת אירופה, 54 שנים לאחר שאבא שלי הצטרף לגדוד 601 ולחם עמו במלחמת ששת הימים ו-22 שנים מהיום שבו התגייסתי, אני מקבל בהתרגשות אדירה ובתחושת שליחות עצומה את הפיקוד על חיל ההנדסה הקרבית של צה"ל. זהו חיל מנצח, חכם וטכנולוגי שלאורך שנים, מספק פתרונות יצירתיים לבעיות המורכבות ביותר בשדה הקרב. זהו חיל לאומי, המביא לידי ביטוי את מימוש אחריותו המקצועית בכל הזירות, הממדים וסביבות הפעולה של צה"ל ושל גופי הביטחון של מדינת ישראל.

"בחזית הכוחות, באומץ ובתבונה, תחת אש ובמחיר דמים כבד, הובילו אנשי חיל ההנדסה את צה"ל בביטחון השוטף, במערכה שבין המערכות ובכל מלחמות  ישראל. בכל משימה אליה נדרשו, צעדו, ראשונים, בצניעות, בדרך ארץ, בעוצמה ובנחישות בלתי רגילה. המציאות המבצעית והאזרחית המורכבת מחייבת את כולנו לאמץ דרכי פעולה חדשות, להיפרד מהרגלי העבר, ולקבל החלטות קשות ומורכבות ביחס לעתיד. נדרש לחשיבה יצירתית, לחדשנות ולמקוריות רבה- על מנת להבטיח את עוצמתו של חיל ההנדסה ואת הרלוונטיות שלו בשדה הקרב היבשתי״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית