מכרז תדרי דור 5 יוצא לדרך

מכרז תדרי דור 5 יוצא לדרך

קרדיט: לע"מ

הבוקר (ג') החל שלב התיחור הדינמי על ידי ועדת מכרז התדרים, במעמד שר התקשורת חה"כ יועז הנדל ומנכ"לית המשרד לירן אבישר בן-חורין יו"ר ועדת המכרזים.  

"המכרז הוא אבן דרך ראשונה למסע של מדינת ישראל אל עבר עידן הדור ה-5. מדובר במהפכה של פעם בשנות דור שצפויה להביא לצמיחה כלכלית עצומה, לצמצם את הפער ביחס למדינות אחרות ולמצב את ישראל בשורה הראשונה של מדינות העולם ב-IOT והדיגיטל," אמר שר התקשורת. 

משרד התקשורת מקדם בשנתיים האחרונות את כניסת טכנולוגית דור 5 אשר תוביל את מדינת ישראל לחזית הטכנולוגיה העולמית לצד המדינות המתקדמות בעולם. במשבר הנוכחי נוכחנו לדעת כי תשתיות התקשורת הן משק חיוני ועל כן המשרד פועל ביתר שאת לקידום פיתוח תשתית התקשורת במדינת ישראל.

התיחור הוא שיאה של עבודת ועדת מכרזים בשלוש שנים האחרונות. לאחר הליך התיחור יושלמו הליכים לאחר זכייה שבסיומם יוקצו התדרים לזוכים ויתקבלו רישיונות להפעלת שירותי דור 5. הוועדה קבעה יעדים לשדרוג ושיפור תשתיות הסלולר במדינת ישראל תוך חשיבה עמוקה ותהליכית ורצון עמוק למקסם את ההשקעה בתשתיות תקשורת סלולריות ולכן תשלומי דמי הרישיון נקבעו לספטמבר 2022 והמכרז כולל מודל תמרוץ חסר תקדים המוערך בכחצי מיליארד ש"ח.  

 

אולי יעניין אותך גם