מה קורה בבית הכלא "צלמון"? 

שני מקרים סמוכים 'מוזרים' ארעו לאחרונה בבית הכלא. האירועים בבדיקה של שב"ס

https://www.gov.il/he/departments/PublicBodies/unit_tzalmon

בית הכלא צלמון הממוקם בקרבת הכנרת, עלה בחודש האחרון לכותרות סביב מספר מקרים "מוזרים" בלשון המעטה. לפני מספר ימים החליט מ״מ נציב בתי הסוהר להעביר לחקירת יאח"ס אירוע חריג של סוהרת שננעלה בתא ובו שני אסירים בבית סוהר 'צלמון'. כיום מדווח שב"ס כי אסיר טיפס על הרשתות ונתפס על גג בית הכלא. 

האירוע עם הסוהרת התרחש ביום שבת 25.07.20 ובעקבותיו התקיים במיידי תחקיר ראשוני של מפקד בית הסוהר שהתבסס על עדותה של הסוהרת ומעורבים נוספים. על סמך פרטי התחקיר הראשוני ניתנה התיחסות לאירוע. עם זאת, בעקבות חומרת המקרה וממצאים שעלו מהתחקיר, מינה מפקד מחוז צפון את סגן מפקד המחוז, קצין בדרגת תת גונדר לקצין בודק לאירוע. נוכח הממצאים הראשוניים, עלה חשד לפלילים ובעקבות כך ובהמלצת מפקד המחוז הורה מ״מ נציב בתי הסוהר להעביר את החקירה היום, 28.7.20 לטיפול משטרת ישראל ביאח"ס. בשלב זה הוחלט על הוצאת קצין המודיעין של בית הסוהר לחופשה כפויה עד לבירור העובדות.

היום (א'), דווח על אסיר שייתכן ותכנן בריחה מבית הכלא ונתפס על גג הכלא. על פי שב"ס, מדובר באסיר פלילי בן 54, שזוהי כניסתו ה- 17 לשב"ס והוא אמור להשתחרר באוקטובר 2020. הוא זוהה ע״י מרכז השליטה של בית הסוהר כשהוא מטפס על רשת חצר הטיולים, ועולה על גג האגף. סוהרי האגף הוזעקו למקום והורידו אותו משם. הרקע למעשה בבדיקה.



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית