ספוט ופלאפי צפויים לייעל את העבודה בחברת פורד

ענקית הרכב תערוך ניסויים ברובוטים דמויי כלבלבים כדי לסרוק את מפעל ההולכה שלה בלייזר, ולסייע למהנדסים לעדכן צרכים עתידיים. מלבד ביצוע סריקות מתוחכמות, הרובוטים יודעים גם ללחוץ ידיים ולהתגלגל, ממש כמו כלבים

ספוט ופלאפי צפויים לייעל את העבודה בחברת פורד

צילום: יח״צ פורד

ענקית הרכב פורד תתחיל החודש לערוך ניסויים ברובוטים דמויי כלבלבים, להם ניתנו השמות פלאפי וספוט, כדי לסרוק בלייזר את מפעל ההולכה של החברה, ולסייע למהנדסים לעדכן את התכנונים הממוחשבים המקוריים שלהם לצרכי ציוד עתידי של מפעלי החברה.

כיאה לבעלי החיים עליהם מתבססים הרובוטים, הם בעלי ארבע רגליים ויכולים לשבת, ללחוץ ידיים ולהתגלגל. חשוב יותר, הם יכולים לבצע סריקות מצלמה של 360 מעלות, להתמודד עם דרגות שיפועים בגובה של 30 מעלות ולעלות במדרגות במשך שעות בכל פעם. הם מהווים חלק מתוכנית פיילוט של חברת פורד למציאת פתרונות המיועדים לחסוך זמן, להפחית עלויות תפעוליות ולהגדיל יעילות. פורד מחכירה את שני הרובוטים מחברת בוסטון דיינמיקס. 

המפתח להצלחה של פלאפי וספוט הוא הזריזות שלהם ובטיחות ההפעלה. לרובוטים שלוש מסגרות פעולה: על קרקע יציבה, תנאי שטח לא אחידים, ומדרגות. הם יכולים לשנות עצמם ממצב כורסה למתיחה ולהתמודד עם שטח קשוח, מדרגות ושיפועים של 30 מעלות. אם הם נופלים, הם יכולים לתקן את עצמם. הם שומרים על מרחק קבוע ובטוח מחפצים למניעת התנגשויות.

 

אולי יעניין אותך גם