המשמר הלאומי האוקראיני מצטייד ברובי AR-15

צעד זה הוא במסגרת ההצטיידות מחדש של חלק מיחידות המשמר הלאומי האוקראיני בהתאם לתקני נאט"ו, כחלק מהתאמה קרובה יותר לברית המערבית

צילום: המשמר הלאומי האוקראיני

הכוחות המיוחדים של המשמר הלאומי האוקראיני החלו להצטייד ברובים מדגם AR-15 בקליבר 5.56x45 מ"מ. על צעד זה הוחלט במסגרת ההצטיידות מחדש של חלק מיחידות המשמר הלאומי האוקראיני בהתאם לתקני נאט"ו, כחלק מהתאמה קרובה יותר לברית המערבית.

בהודעה לעיתונות מטעם המשמר הלאומי האוקראיני נאמר, כי יחידה מיוחדת נפרדת של המינהל הטריטוריאלי המזרחי קיבלה את הרובים החדשים. אתר The Firearm Blog מציין כי בחודשים האחרונים קיבלה אוקראינה משלוח של סיוע צבאי אמריקני בשווי של 60 מיליון דולר. מאז פרוץ הסכסוך והסיפוח של חצי האי קרים על ידי רוסיה, עברה אוקראינה תכנית חימוש מחדש מסיבית, והתניעה מחדש את התעשייה הביטחונית המקומית עם ניסיונות לפתח יכולת ייצור נק"ל – מה שהביא לפיתוח הרובה FORT-250 ורובה הסער M4-WAC-47.

על הרובים יש סימון ברור של המילה 'UKROP', ענף של הקונצרן אוקרובורונפרום שבשליטת המדינה. רובה ה-UKROP UAR-15 הוצג במספר תערוכות מאז 2018, ונראה כי הייצור נמצא כעת בעיצומו. נראה שהרובים מעוצבים על פי התבנית של AR-15 / M4, עם ידית דריכה מוגדלת בצורת T, קת מתכווננת ומסילת אביזרים עליונה באורך מלא. הרובים מוצעים גם עם מחסניות פולימריות שקופות של לנסר ומשתיק קול עם סתרשף, שעל פי הדיווחים מתפקד עד ל-10,000 כדורים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית