רוסיה: השלמנו פיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה

הצהירה כי חיסון שפותח במדינה השלים ניסויים קליניים, נמצא כעת בהליכי רישום, ויתחיל להינתן החל מאוקטובר הקרוב. גורמים במערב מביעים חשש מיעילות ובטיחות החיסון

שר הבריאות הרוסי, מיכאיל מורשקו. צילום: REUTERS/Maxim Shemetov/File Photo

רוסיה מכינה מבצע חיסונים המוני נגד קורונה לחודש אוקטובר הקרוב, אחרי שחיסון שפותח במדינה השלים ניסויים קליניים, כך על פי דיווח רשמי מסוף השבוע. שר הבריאות הרוסי, מיכאיל מורשקו מסר כי במכון המחקר הממלכתי גמליה שבמוסקבה הושלמו הניסויים הקליניים לחיסון, וכעת עמלים על הכנת הניירת והמסמכים הדרושים לביצוע הליכי הרישום. על פי סוכנות הידיעות המרכזית של הממשלה, טאס״ס, אמר מורשקו כי הראשונים שיחוסנו הם רופאים, אנשי מערכת הבריאות ומורים.

מקור במוסקבה מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החיסון יקבל את האישורים הרשמיים בחודש אוגוסט, ומיד אחרי כן יחוסנו עובדי מערכת הבריאות. עוד נודע כי חוקרי מכון המחקר גמליה עבדו על פיתוח חיסון המבוסס על אדנו-וירוס, וחוקרים במערב כבר הביעו חשש שמא לרוסים חשובה היוקרה הלאומית יותר מאשר המדע ובטיחות התרופה.

בשבת דווח ברוסיה על 14,058 מקרי מוות סה״כ מנגיף הקורונה, ועל מספר הנדבקים כולל של 845,443.

ארגון הבריאות  העולמי מוסר כי ברחבי העולם נמצאים עתה בתהליכי פיתוח כמאה חיסונים נגד הנגיף, ולפחות ארבעה מהם מצויים בשלב הסופי של ניסויים בבני אדם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית