בלוג אמריקני ממליץ: כך תתחמקו ממעקב רחפנים במהלך מחאה

בשל התגברות המחאות האזרחיות ברחבי העולם בשל משבר הקורונה, בלוג מסכם את השיטות להתחמקות ממעקב אווירי במהלך מחאה 
 

בלוג אמריקני ממליץ: כך תתחמקו ממעקב רחפנים במהלך מחאה

bigstock

"איך להיעלם", זו הכותרת הפותחת את ההסבר באתר thenextweb כיצד להתחמק ממעקב של רחפנים. הבלוג נכתב על רקע המחאות האזרחיות שפרצו כמעט בכל מדינה בעולם על רקע משבר הקורונה. משבר רפואי עולמי שהנביט משבר פיננסי ופוליטי והוציא אנשים לרחובות למחות נגד המשטר. 

המחאות, ניתן לראות זאת בארה"ב, אירופה וישראל, הפכו בחלק מהמקרים לאלימות במיוחד. לאור זאת, המשטרות ושירותי ביטחון הפנים, משתמשים במגוון אמצעים לאיסוף מודיעין ואחיזת שטח, ביניהם שימוש ברחפנים עם מצלמות. רחפן עם מצלמה יכול לאתר פרצופים בתוך הקהל ולתעד אירועים בצילום, כך שאלו ישמשו לאחר מכן כראיה נגד פלוני. זאת ועוד, רחפן שמצלם המון בהפגנה יכול להביא לקטלוג אנשים שהשתתפו בהפגנה. תיעוד כזה יכול לפגוע בהמשך בקריירה של פלוני, לפחות בתיאוריה. 

ובכן, על מנת להתחמק מרחפנים, מציע האתר מספר שיטות. היישום שלהן - על אחריות הקורא. "הדבר הראשון שאתה יכול לעשות הוא לנצל את הסביבה הטבעית והבנויה. אפשר לחכות למזג אוויר גרוע, מכיוון שמכשירים קטנים יותר כמו אלה המשמשים את המשטרה המקומית מתקשים לעוף ברוחות גבוהות, ערפל צפוף וגשמים עזים", כותבים בפרסום. "עצים, חומות, גבעות ומנהרות אמינים יותר ממזג האוויר, והם מציעים מחסה מפני הרחפנים המשמשים את המחלקה לביטחון פנים." 

הדבר השני שממליצים בכתבה הוא להימנע משימוש במכשירים אלחוטיים כמו טלפונים ניידים או כאלו הכוללים מערכות GPS, מכיוון שיש להם חתימות דיגיטליות שיכולות לחשוף את המיקום של פלוני. "זה שימושי להעלמות מפני רחפנים, אך חשוב גם להימנעות מטכנולוגיות אחרות הפולשות לפרטיות", כותבים בפרסום. 

"הדבר השלישי שאתה יכול לעשות זה לבלבל את הרחפן. הנחת מראות על האדמה, עמידה מעל זכוכית שבורה, חבישת כיסויי ראש משוכללים, שמיכות קריאות במכונה או מעילים חוסמי חיישנים יכולים לעוות את התמונה שהרחפן רואה. בובות וצורות אחרות של חיקוי יכולות לבלבל הן את החיישנים על גבי הרחפן והן את האנליסטים המופקדים על ניתוח שידורי הוידאו. 

"רחפנים המצוידים בחיישני אינפרא אדום יראו דרך טריק הבובות, אך יהיו מבולבלים על ידי טקטיקות המסוות את טמפרטורת הגוף. לדוגמה, שמיכה ייעודית תסוות כמויות משמעותיות מחום הגוף, כמו גם הסתתרות פשוטה באזור התואם לטמפרטורת הגוף, כמו בניין או צנרת אוורור חיצונית לפליטת חום בגובה המדרכה." 

הדבר הרביעי והמעשי ביותר שניתן לעשות, כך לפי הפרסום, כדי להגן על עצמך מפני מעקב הוא להשיג תחפושת. "לבוש הוא הבחירה הראשונה, מכיוון שכובעים, משקפיים, מסכות וצעיפים יכולים להקשות על תוכנת זיהוי פנים מבוססת רחפן", טוענים בפרסום. "גם ההליכה שלך ייחודית כמו טביעת האצבע שלך. ככל שתוכנת זיהוי ההליכה מתפתחת, יהיה חשוב גם להסוות את נקודות צירי המפתח המשמשים בזיהוי ההליכה. יכול להיות שהתגובה הטובה ביותר היא זיוף צליעה או לבישת בגדים רופפים במיוחד. 

"אמנים ומדענים לקחו גישות אלה צעד אחד קדימה, ופיתחו קפוצ'ון שנועד להגן על חתימת החום של בעליו ומשקפיים המיועדים לסכל מערכות זיהוי פנים. החידושים הללו מפתים, אך מטרייה עשויה להתגלות כטקטיקה הכי זמינה וחזקה ברשימה זו. היא נוחה, קלה לנשיאה, קשה לראות אותה וניתן להיפטר ממנה במהירות." 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל