התפקיד: ירי טיל כתף על מסוק של צה"ל בעימות עתידי בעזה

חקירתו בשב"כ של מסתנן מרצועת עזה דרך הים, הניבה מודיעין רב על חמאס
 

התפקיד: ירי טיל כתף על מסוק של צה"ל בעימות עתידי בעזה

עז אלדין חוסין. קרדיט: תקשורת שב״כ

בתאריך ה-28 ביוני 2020 הסתנן לישראל בשחייה עז אלדין חוסין, בן 24, תושב ג'בליה שבצפון רצועת עזה. לדבריו, הסתנן לישראל מרצונו נוכח קשיים אישיים במישור המשפחתי ולאחר רדיפה והכפשה מצד בכירי חמאס. מיד לאחר חציית המכשול הימי, נעצר חוסין על ידי כוח צה"ל והועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי.

הותר לפרסום כי מחקירתו בשב"כ עלה כי בשנת 2013 גויס לזרוע הצבאית של החמאס והחל משנת 2018 ועד למעצרו, פעל חוסין במערך ההגנה האווירית של החמאס. בין היתר, בתפקיד פיקודי כאחראי חולית טילי כתף. במסגרת תפקיד זה החזיק בביתו טיל נ"מ והונחה לשגרו לעבר מסוק ישראלי, ככל שינחת בסביבת ביתו בעזה, וזאת לשם הריגת חיילים ישראלים או חטיפתם.

במסגרת פעילותו בחמאס לקח חוסין חלק בהכשרות שונות ובפעילויות צבאיות כנגד מדינת ישראל. כך, במסגרת שירותו במערך ההגנה האווירית בחמאס, למד חוסין אודות כלי טיס של חיל האוויר הישראלי ותפקידם, טילי נ"מ וכן אודות משקפות ומצלמות לצורך תצפית על תנועת המטוסים הישראלים בשמי עזה.

פעילותו של חוסין בחמאס והידע הרב אשר רכש במסגרת זו, הביאו לחקירה ייחודית אשר חשפה עבור השב"כ מודיעין רב אודות ארגון החמאס. עם סיום החקירה, הגישה היום (ה') פרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע המייחס לחוסין עבירות ביטחוניות חמורות.

בהמשך להודעת תקשורת שב"כ, פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד חבר בזרוע הצבאית של חמא"ס בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה. על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, הנאשם חוסין בן זוהיר עז אלדין (26), שהיה אחראי על חוליית טילי כתף בקסאם, השתתף באימונים צבאיים של הארגון וביצע שמירות חמושות ריבאט מפני כניסת הכוחות הישראליים.

כחלק מתפקידו כאחראי על החוליה, החזיק הנאשם בביתו טיל נ"מ מסוג סאם 7 וזאת במטרה לשגרו וליירט מטוס ישראלי, במידה שמסוק ישראלי ינחת בסביבת ביתו בעזה. במסגרת הקורסים והאימונים המשותפים, התאמן הנאשם על שיגור טילים לעבר שטח ישראל, תצפת על המטוסים הישראלים וברגע שהחוליה הבחינה במטוס ישראלי, היה עליה לדווח למודיעין היחידה על המטרה אליה המטוס טס בכדי שיוכלו להבריח את האנשים מהאזור המיועד להפצצה.

מכתב האישום עולה, כי ביום 28.6.20, החליט הנאשם לחצות את הגבול הימי מרצועת עזה לישראל בשחייה, ולהיכנס לישראל כדי להיעצר. הנאשם רכש מצוף שחיה, שחה למרחק של קילומטר לערך לכיוון ישראל. חיילי חיל הים הבחינו בנאשם ששחה בתוך שטחה הימי של ישראל באזור חוף זיקים, ועצרו אותו. התיק נחקר על ידי יחידת פח"ע דרום במשטרת ישראל, בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי.

כתב האישום מייחס לנאשם שלושה אישומים בגין ביצוע עבירות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בארגון טרוריסטי, מילוי תפקיד ניהולי או פיקודי בארגון טרור, פעולה בנשק למטרות טרור, אימונים צבאיים אסורים, עבירות בנשק, הסתננות, ועוד.  

אולי יעניין אותך גם