חמישיית מטוסי הקרב ומסוקי התובלה שתלווה את צה"ל בעשורים הבאים 

מטוסי קרב, חמקנים ומסוקי תובלה - דן ארקין בוחר את חמשת כלי הטיס העיקריים שילוו את חיל האוויר בשנים הקרובות 

חמישיית מטוסי הקרב ומסוקי התובלה שתלווה את צה"ל בעשורים הבאים 

בחמישייה זו מככבים ששה כלי טיס קרביים, אבל אחד ייצא, ויישארו חמישה. מטוס תדלוק אווירי חדש יהיה. מטוס F-15 דגם מתקדם, חמקני F-35 נוספים יגיעו. מטוסי F-16 יש, והרבה. מהחמישי והשישי בחמישייה, מסוקי התובלה הכבדה, ייצא אחד, כמו במשחק הילדים. צה"ל אמור להצטייד באחד משני דגמי מסוקי התובלה הכבדה המוצעים לו. אחד ייצא, יישארו חמישה.  

מטוס התדלוק  KC-46 של בואינג, 'פגזוס'. הטוב בעולם מסוגו, ולמעשה כבר יש החלטה לקנותו. 'פגזוס' יודע לתדלק באוויר את כל מטוסי חה"א, וכך הוא מאריך את הזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל. הוא רב-משימתי ויכול להטיס אח"מים, חיילים, מטענים, ציוד, והרבה, וכמובן לתדלק באוויר כל מה שטס.

מטוס החמקן F-35 'אדיר' של לוקהיד מרטין. מטוס הקרב המתקדם ביותר של מדינת ישראל. כיום יש יותר  מ-20 בשתי טייסות בבסיס נבטים שבנגב. הוזמנו 50, ה'אדיר' אוסף ומפיץ מודיעין למטוסים שכנים ולקרקע, קישוריות ברמה הגבוהה ביותר, המלה האחרונה בטכנולוגיות התעופה הצבאית. קסדת טייס (אלביט מערכות) שבעזרתה רואה הטייס מבעד לגחון מטוסו. סביר כי, בתקיפה אווירית מסיבית יחדרו ה'אדירים' אל שטח האויב ראשונים כשהם בלתי-נראים ויובילו אחריהם את מטוסי התקיפה האחרים.

מטוסי קרב F-15I 'רעם'. בואינג. מטוס גדול, כבד, כושר נשיאת חימוש, המפציץ של חיל האוויר. בואינג מציעה לישראל דגם מתקדם, משוכלל, משופר, נקרא לו F-15 IA,  ISRAEL ADVANCE. מותר להניח שיירכש בתמהיל עם המטוס הקודם, החמקן. לדגמים המתקדמים של F-15 מתוכננים שיפורים מפליגים: יכולת תקשורת עם מערכות נשק אחרות, יכולות הארכת משך וטווח הפעולה במגעים עם מערכי אויב ועוד שדרוגים. 

F-16I 'סופה'. נפוץ  בחיל האוויר ומשרת בכמה בסיסים. מטוסי יירוט ותקיפה ותיקים, זריזים וגמישים, שומרים על שמי המדינה ועל עליונות אווירית, מדוייקים בתקיפת מטרות בכל החזיתות. מוגדר כליבת מערך הקרב של החיל למשימות תקיפה, צילום, איסוף מודיעין. המטוסים עברו חידושים, שיפורים ושדרוגים. סופות משודרגות. מערכות דיחוס ומיזוג אוויר, מכלי דלק כדי להאריך את טווח הטיסה, מערכות ניווט, הגנה עצמית וסוגי חימוש חדשים תלויים מתחת לכנפי הסופות.. 

הגענו למסוקי התובלה הכבדה, שבהם  משניים ייצא אחד.

CHINOOK CH-47 של בואינג. ותיק קרבות ומבצעים, לחיל האוויר מוצע דגם של מסוק חדש, אביוניקה, הנעה, מחשבי טיסה ומשימה – הכל חדש. אין לו רוטור אחורי אלא שני רוטורים עיליים. יתרון. סוס עבודה שטס בעשרות מדינות בעולם. יותר זול ממתחרהו.

CH-53 K KING STALION של לוקהיד מרטין/סיקורסקי. מסוק חדש מהניילון, כושר נשיאה ושרידות, מגוון סוגי ריחוף, טיסות ארוכות טווח, טיסה מבצעית בתנאי מזג אוויר קשים וחמים. יתרון - הוא יורש היסעורים המתיישנים והמוכרים היטב בחיל. יותר יקר ממתחרהו. 

זו חמישיית כלי הטיס הקרביים שתעניק לצה"ל ולמדינה חיל אוויר חדש ומתקדם.ש כזה שיתן תשובות קטלניות לאיומים מעזה, מלבנון, מסוריה ומאיראן. החמישייה ממתינה להחלטות הקברניטים. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות