כללית תסבסד את מכשיר הראייה המלאכותית של אורקם

לקוחות 'כללית מושלם' יקבלו סבסוד לרכישת המכשיר המתקדם OrCam MyEye, המסייע לעיוורים וללקויי ראייה ברחבי העולם באמצעות קריאת טקסט, זיהוי פנים וסריקת ברקודים

צילום: יח״צ אורקם

קופת חולים כללית וחברת אורקם חתמו הסכם שיתוף פעולה חדש, שיאפשר לראשונה ללקוחות 'כללית מושלם' הסובלים מעיוורון או מלקות ראייה לרכוש את טכנולוגיית העזר המתקדמת של חברת אורקם הישראלית בסבסוד משמעותי. המהלך הוא חלק מסדרה של פעולות שמקדמת בשנים האחרונות כללית להטמעת חדשנות טכנולוגית בשירותי הרפואה שלה, עם דגש על חדשנות ישראלית.

מכשיר OrCam MyEye, מוצר הדגל של החברה, הינו מכשיר מבוסס טכנולוגיית ראיה מלאכותית, הנצמד לכל מסגרת משקפיים באמצעות מחבר מגנטי אשר מקריא באוזנו של המשתמש טקסט מכל משטח. המכשיר מאפשר קריאת טקסט מודפס או דיגיטלי, זיהוי פנים, מוצרים, שטרות כסף וסריקת ברקודים, ובכך מסייע בשיפור חייהם של עיוורים וליקויי ראיה. זוהי טכנולוגיית העזר הלבישה היחידה שמופעלת על ידי תנועת אצבע אינטואיטיבית או מעקב אחר מבטו של המשתמש, ללא צורך בסמארטפון או חיבור Wifi, דבר שמבטיח הגנה על פרטיות המשתמש. 

מכללית נמסר: אנו שמחים להנגיש טכנולוגיה פורצות דרך זו למטופלים שלנו באמצעות כללית מושלם, ולשתף פעולה עם חברה כמו אורקם המהווה חוד החנית של החדשנות הישראלית.

מחברת אורקם נמסר: שיתוף הפעולה מנגיש את הטכנולוגיה לעוד אלפי לקויי ראייה ועיוורים בישראל, וזו מבחינתנו גולת הכותרת במהלך הזה. הטכנולוגיה מסייעת לאנשים עם לקויות בהתמודדות עם אתגרי היום יום, ובכך מעניקה עצמאות ומסייעת להשתלב באופן מיטבי בחברה ובתעסוקה. אנו מאמינים שנמשיך ונחזק את הפעילות המשותפת שלנו גם בהמשך להגשמת מטרות אלו.

חברת אורקם, שהוקמה בשנת 2010 על ידי פרופסור אמנון שעשוע וזיו אבירם, מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות לבישות מבוססות ראיה ממוחשבת ובינה מלאכותית, שנועדו לספק עצמאות לעיוורים, לקויי ראייה, מתקשים בקריאה, כבדי שמיעה ואוכלוסיות נוספות. ה-OrCam MyEye  זמין ב-25 שפות ובלמעלה מ-50 מדינות ברחבי העולם, ומסייע להעניק עצמאות לעשרות אלפי אנשים ברחבי העולם.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית