הרובוט השיתופי שחוסך בכוח אדם ומשפר את התפוקה

חברת DCL Logistics החלה לשלב קובוט (רובוט שיתופי) במערך האריזה וההפצה שלה. ״הוא עושה את כל המשימות, בלי להתעייף, בלי חופשות ובלי חשש מהדבקות בקורונה״

הרובוט השיתופי עם קולגות אנושיים. צילום: UP

ענף המסחר הדיגיטלי ממשיך לצמוח בקצב מהיר ומגיפת הקורונה אף האיצה את התהליך, וחברות לוגיסטיקה, שילוח והפצה עומדות בפני אתגרים לא קלים. חברת DCL Logitics, המספקת מוצרים לתחומי האלקטרוניקה, הדיגיטל והמכשור רפואי טכנולוגי מצאה פתרון לדרישה הגוברת: שילוב של קובוט (רובוט שיתופי) של חברת Universal Robots (ה-UR10e).

לדברי בריאן טו, מנהל התפעול ב- DCL, עד להכנסתו של הקובוט היה המפעל עתיר כח אדם ככל שמדובר במשימות איסוף חלקים ואריזתם, דבר שהווה בעיה בגלל עלייה קבועה בגובה השכר והמחסור באנשים שמוכנים לבצע עבודות ׳שחורות׳ ומונוטוניות. הרעיון הראשוני של שילוב רובוטים תעשייתיים בחברה נפסל על הסף שכן היה יקר מדי ולא גמיש מספיק כדי שניתן יהיה להתאימם לצרכים השונים של לקוחות שונים. הוא אומר כי ״הקובוט התגלה כפתרון הולם ומודולרי שניתן לתכנתו בקלות על פי הצרכים ולשלבו במערכת הכללית״.

בעבר, אומר טו, נדרשו חמישה אנשים לתהליך שכלל בחירה ידנית של מוצרים לשילוח, הבאתו לקו האריזה, אימות ואישור והכנסה סופית לארגז המשלוח. ״כללי המשחק כיום שונים לחלוטין והקובוט עושה את כל המשימות, בלי להתעייף, 24/7, בלי חופשות ובלי חשש מהדבקות בקורונה ובלי שעובד אנושי יצטרך לפקח עליו. המערכת הרובוטית חוסכת לנו מעל 50 אחוז בעלויות העבודה ויכולה לעשות תוך שעתיים מה שצוות של חמישה אנשים היה עושה ביום שלם. בבדיקה לעומק גילינו כי התפוקה בעקבות הכנסת הקובוט קפצה ב-500 אחוז״.

לדברי טו, גם העובדים הקיימים מאושרים מכניסת הקובוט למרכז. ״בימים של עומס אדיר בעבודה, כמו ביום שישי השחור, כשהם ׳שוברים את הגב׳ מהבוקר עד הלילה הם מאושרים לראות את הקובוט הכחלחל עובד במרץ במקומם״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית