חוקרות סייבר יחנכו תלמידות תיכון במקצועות טכנולוגים

"אנו רואות כי כשמדובר בנערות, הפערים מתחילים להתבטא בעיקר במעבר מחטיבת הביניים ללימודים בתיכון", אומרת רינת קפוזה מחברת סייבריזן

חוקרות סייבר יחנכו תלמידות תיכון במקצועות טכנולוגים

באדיבות Cybereason

חוקרות סייבר יחשפו וילמדו את רזי עולם הסייבר בתוכנית מנטורינג ייעודית לתלמידות תיכון. מטרת המפגשים היא לעודד את בנות הנוער שלומדות כיום במגמות טכנולוגיות להתקדם לתפקידים משמעותיים בשירות הצבאי ובעולם העבודה וללמוד מניסיונן של נשים שנמצאות בתפקידים טכנולוגיים ומהמסלול שעברו. 

הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה של חברת Cybereason ותוכנית "את" לקידום תלמידות תיכון למנהיגות טכנולוגית. יזמת התוכנית והמנכ"לית היא נטע בלום, המשמשת בתפקיד בכיר כראש מדור טכנולוגיות תעופה במפא"ת – המינהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות במשרד הביטחון.

בלום (27) החליטה להשתמש בניסיון שלה ושל נשים מובילות בהייטק לעידוד השתלבות נערות צעירות בעולם הטכנולוגיה וזאת באמצעות קבלת השראה וכלים לעצמאות נשית – מחשבתית, כלכלית ואישית ממי שעשו זאת. יחד עם חברת סייבריזן יוקם בתכנית "את" מסלול סייבר ייעודי שמטרתו לחשוף את התלמידות לאפשרויות הפתוחות בפניהן בעולמות הסייבר בשירות הצבאי ולאחר מכן באזרחות.

לדברי רינת קפוזה מחברת סייבריזן, בשנים האחרונות ישנה עלייה מסוימת בשיעור הנשים העובדות בהייטק בתפקידים טכנולוגיים ובמשרות ניהול, אולם עדיין הפערים הם גדולים, ובקרב הפונים למשרות חדשות יש רוב גדול לגברים. "כיום מועסקות בסייבריזן מעל ל- 30% נשים במחלקות השונות, רובן במחלקות הטכנולוגיות, כאשר השאיפה היא כמובן להגיע למספר המייצג את אחוז הנשים באוכלוסיה.

"אנו רואות כי כשמדובר בנערות, הפערים מתחילים להתבטא בעיקר במעבר מחטיבת הביניים ללימודים בתיכון, שם מורגשת ירידה ונשירה מהמקצועות המדעיים והטכנולוגים. הדרך לשנות זאת היא על ידי חינוך ועידוד של ילדות ונערות מגיל צעיר למצות את הפוטנציאל שלהן ולוודא שהן יודעות שכל הדרכים פתוחות בפניהן."

המנטוריות שהתנדבו לתוכנית מגיעות ממגוון תפקידים וממנעד טכנולוגי רחב - חוקרות סייבר, מהנדסות, מפתחות תוכנה, מנהלות תשתיות טכניות ומנהלות מוצר העובדות בחברה. הן פוגשות את התלמידות בשלב משמעותי בדרכן הטכנולוגית ולקראת השירות הצבאי. אנו בטוחות שהמפגש עם המנטוריות יאפשר לנערות גישה לעולמות תוכן טכנולוגיים וניהוליים ויתווה את הדרך למסלולים שבהם כל אחת יכולה ללכת.

אולי יעניין אותך גם