צרפת מגדילה את תקציב פיקוד החלל

זאת כהכנה לאפשרות ״תמרונים בלתי ידידותיים של מעצמות״. שרת ההגנה הודיעה כי אין מדובר במירוץ חימוש, אך יש להבטיח זיהוי מוקדם ואמיתי של איומים נגד המדינה

פלורנס פארלי, שרת ההגנה של צרפת. צילום: Christian Liewig/ABACAPRESS.COM via REUTERS

צרפת מגדילה משמעותית את תקציב פיקוד החלל שלה כהכנה לאפשרות של "תמרונים בלתי ידידותיים של מעצמות עולם גדולות". שרת ההגנה, פלורנס פארלי, אמרה בראיון לעיתון ״לה פרובאנס״ היוצא לאור במרסיי, כי העולם עובר עתה משלב של עיסוק בחלל למען המדע לעיסוק בחלל "שבו מדינות נאבקות על שליטה גלובלית".

בפיקוד החלל של צבא צרפת יושקעו 4.3 מיליארד יורו עד שנת 2025, בהשוואה  לתקציב המקורי למטרה זו שהיה 3.6 מיליארד יורו. שרת ההגנה ביקרה בבית הספר ללוחמה של צבא צרפת והודיעה כי תוך ארבע שנים ישרתו בפיקוד 500 איש. היא הדגישה כי אין מדובר במרוץ חימוש, "אולם זו אחריותי להבטיח זיהוי מוקדם ואמיתי של איומים נגד צרפת". עוד הוסיפה כי בקרוב "יהיו לנו לווייני סיור קטנים שיאפשרו לנו לאתר ולזהות כל מי שייזום תמרונים עוינים".

בהקשר זה, הזכירה שרת ההגנה פארלי תקרית שאירעה בשנת 2017, כאשר צרפת האשימה את רוסיה בכך שלוויין רוסי ניסה לעקוב ולרגל אחר לוויין צרפתי-איטלקי מדגם Athena-Fidus.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית