סייבלום מגייסת בסבב A

החברה מודיעה על השלמת סבב גיוס A, בסך 12 מיליון דולר

סייבלום מגייסת בסבב A

 קרדיט צלם: ירין טרנוס

חברת הסטארטאפ הישראלית סייבלום (Cybellum), המפתחת פלטפורמה להערכת סיכוני סייבר לרכבים, מודיעה על השלמת סבב גיוס A, בסך 12 מיליון דולר. סבב זה מצטרף להשקעה הראשונית בחברה בסך 3 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו RSBG ventures, כאשר משקיעי סבב ה-Seed, Blumberg Capital  ו-Target Global הצטרפו אף הם להשקעה. הטכנולוגיה של סייבלום מאפשרת חשיפה של התוכנה ברכיבים הדיגיטליים של הרכב, על מנת לבדוק איזה חולשות וכשלים קיימים בהם וכיצד ניתן לתקן אותם- בתהליך הייצור או לאחר שהרכב עזב את המפעל. 

"ברכב המודרני יש בממוצע כ- 100 רכיבים דיגיטליים. השליטה ברכב – בבלמים, באיתות, ואפילו במערכת ההילוכים, ממוחשבת לחלוטין, ומתבצעת על ידי שליחת פקודות תוכנה ברשתות התקשורת הפנימיות של הרכב. כל אחת מהמערכות הללו הינה קופסא שחורה שמפותחת על ידי מספר שחקנים בשרשרת אספקה סבוכה, וליצרני הרכב אין דרך לבדוק את רכיבי התוכנה שבתוכה. יתרה מזאת, כשמדובר ברכיבי תוכנה, שלא כמו רכיבים מכאניים, קשה להעריך מראש את העמידות לאורך זמן ובכל רגע נתון יכולות להתגלות חולשות סייבר חדשות. חולשות אלו עלולות לגרום לכשל או לאפשר התערבות חיצונית בפעילות הרכב" מסביר סלבה ברונפמן, מנכ"ל סייבלום. "הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת חשיפה של התוכנה בתוך אותם רכיבים דיגיטליים כך שהיצרנים יכולים להבין מה יש בתוכם, האם הרכיב עומד בתקנים הנדרשים, איזה חולשות קיימות בו וכיצד ניתן לתקן באופן מיידי את הכשלים שמתגלים, הן במהלך תהליך הייצור והן כשהרכב כבר על הכביש". 

מיכאל אנגסטלר, שותף-מייסד ו- CTO בסייבלום, מוסיף כי הטכנולוגיה של סייבלום ממשיכה ללוות את הרכב לאורך כל חייו "לכל רכיב שאנחנו בודקים אנחנו מייצרים Digital Twin, מעין העתק דיגיטלי, שממשיך לחיות במערכות שלנו. את ה-Digital Twins הללו אנחנו ממשיכים לבחון מול החולשות השונות שמתגלות מעת לעת, ואם יש רכיב שהסיכון שלו השתנה - בשל טכנולוגיה שהשתנתה, או פרצת אבטחה שרק אותרה, אנחנו מתריעים על כך לחברה ומאפשרים לה לתקן את הפרצה לפני שיגרם נזק משמעותי". 

מוסיף עוזיאל זונטג, נציג RSBG. "חברות הרכב מבינות כיום שהעובדה שהן אינן יכולות לבחון את קוד המקור של רכיבי התוכנה ברכבים שהן מייצרות, הופכת את חשיפת החולשות ובעיות האבטחה ברכיבים לכמעט בלתי אפשרית. בעבר זה לא היה משמעותי, אבל רכב מתכננים ל- 15 שנה קדימה, ועם ההתקדמות הטכנולוגית, ברור שהאיום הזה יהפוך למשמעותי. הטכנולוגיה של סייבלום נותנת מענה מדוייק לצורך הזה ויוצרת שכבת ניטור והגנה אוטומטית לכל רכיבי התכנה ברכב, לאורך שנים".

את ההשקעה האחרונה החברה מתכננת לנתב להעמקת דריסת הרגל בתחום הסייבר בתעשיית הרכב כמו גם בהרחבת פעילות החברה לשווקים נוספים: "רכיבי תוכנה  שמוטמעים במערכות מורכבות, על אתגרי הסייבר שהם מציגים, קיימים בענפים רבים נוספים, החל מרכיבי IoT לבית החכם, רכיבי מכשור רפואי, רכיבים מתעשיית האנרגיה וכו׳. בחודשים האחרונים אנחנו רואים התעניינות הולכת וגוברת בפתרון הטכנולוגי שלנו מצד שחקנים בשווקים נוספים וסבב הגיוס הזה יאפשר לנו להרחיב את פעילותנו לענפים נוספים". מסביר ברונפמן.