חיילים במחסום בדרום הר חברון קיבלו שוחד תמורת העברת סחורות

בבתיהם של החשודים נתפסו כ-160,000 ש"ח, שני גררים, מחשבים מחסניות ותחמושת לנשק

משטרת ישראל

במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל בתופעת העברת סחורות, טובין, כלי רכב גנובים ורכוש גנוב דרך המעברים, לפנות בוקר בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים במשטרת ישראל בשיתוף היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות במצ"ח של צה"ל, ניתן האות ומבצע מעצרים רחב היקף בתחומי יו"ש ובארץ יצא לדרך.

החקירה הסמויה החלה לפני מספר חודשים לאחר שעלה חשד כי דרך מעבר שני ליבנה (מעבר בין מיתר למצודת יהודה), המשמש למעבר תושבי האזור הממוקם בדרום הר חברון ומאוייש על ידי חיילי צה"ל, עברו סחורות במשאיות ובכלי רכב, רכוש החשוד כגנוב, כלי רכב גנובים וכלי רכב שמיועדים לפירוק מתחומי הארץ לתחומי יו"ש ולהיפך.

במסגרת חקירה משותפת בהובלת משטרת ישראל ובשיתוף היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות במצ"ח של צה"ל, בוצעו מגוון פעולות מורכבות במישור המודיעיני והחקירתי, אשר העלו חשד כי חיילים המשרתים במעבר שיתפו פעולה עם נהגי משאיות ואפשרו העברת סחורה וכלי רכב בלי בדיקה וסינון וכל זאת תמורת שוחד. עוד עלה מהחקירה כי החשודים פעלו תחת רשת ארגון שבראשה עמד חשוד שעסק בתכנון, בניהול והוריד הנחיות לביצוע.

היום (ב'), לפנות בוקר במבצע רחב היקף ובהשתתפות כוחות רבים של משטרת ישראל, היחידה לחקירות מיוחדות מצ"ח של צה"ל וכוחות מחטמ"ר יהודה הפכה החקירה לגלויה עם פשיטת הכוחות על בתיהם של החשודים ומעצרם. במהלך המבצע נעצרו עשרה חשודים ארבעה תושבי דרום הארץ שני פלסטינים וכן ארבעה חיילים המשרתים במעבר.

מפקד מרחב יהודה ניצב משנה דודי חיון אמר: "עם תחילתה של החקירה זיהנו תופעה מסוכנת וחריגה שבה מעורבים אנשי בטחון האמונים על בטחונו ושלומו של הציבור. פעילות זאת מצטרפת למגוון פעילויות מבצעיות בשילוב משטרת ישראל ויתר כוחות הבטחון במטרה לצמצם את הפשיעה הזולגת מתחומי יו"ש לישראל ולהיפך".

במהלך החיפושים בבתיהם של החשודים נתפסו סכומי כסף מזומן בשווי של כ 160,000 ש"ח, שני גררים, מחשבים מחסניות ותחמושת לנשק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית