צבא פינלנד רוכש מערכת סימולציה לירי מנשק קל מחברת בגירה הישראלית 

המערכת של בגירה תחליף שימוש בתחמושת ריקה לטובת אימונים בירי מנשק קל

צילום: בגירה מערכות

צבא פינלנד רכש מחברת בגירה את מערכת MAGNET-Lite - מערכת סימולטיבית לדימוי מציאותי של ירי מנשק קל. במסגרת הרכישה, יחליף צבא פינלנד את שיטת האימון משימוש בתחמושת חסרת קליע (תחמושת ריקה) במחסנית סימולטיבית של בגירה. המערכת מבוססת על שזירת לייזר כמבוקש במערכות אימון, כאשר בשעת הירי, החייל מקבל אפקט  רשף ורתע, המדמים ירי אמיתי. 

המחסנית הסימולטיבית מתממשקת לכל סוג כלי נשק קל, כאשר הלקוח יכול להחליט האם הוא רוכש כלי נשק מלא מבגירה או רק מחסנית כמו במקרה של צבא פינלנד. שווי הרכישה הנוכחית עומד על כ -6 מיליון יורו וכולל אופציה להארכה בחוזה של כ -37 מיליון יורו. הרציונל העסקי ברכש הוא החסכון בתחמושת ריקה. עלות כדור ממוצעת לצורך אימון עומדת על עשרות סנטים, כך שהחסכון ברכש התחמושת לאימונים מאפשרת מימון של מערכת סימולציה. 

משלוחי המערכת יתקיימו במהלך 2020-2023 עם פריסה רחבה עתידית אופציונלית. מערכת MAGNET-Lite נמכרה באלפי יחידות בעולם. "אנו בבגירה שואפים לספק ללקוחותינו את מערכות ההדרכה הטובות ביותר לשיפור מוכנות המשימה שלהם. מערכת MAGNET מציגה מהפכה בהיבטים רבים למערכות ההדרכה הקיימות מבוססות הלייזר הטקטיות הקיימות", אומר מר ירון מזרחי, מנכ"ל בגירה מערכות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית