NanoVation זכתה במענק 2.5 מיליון אירו מהאיחוד האירופי

חברת הסטארט-אפ הישראלית מפתחת מכשיר חדש לניטור נשימה המבוסס על טכנולוגיית ננו-חיישנים. המכשיר יכול לזהות שינויים בתפקודי ריאה ולסייע לטפל במחלות נשימתיות שונות

עובדי NanoVision. צילום: באדיבות החברה

הסטארט-אפ הישראלי NanoVation זכה במענק של 2.5 מיליון אירו מתוכנית הורייזן 2020 של האיחוד האירופי. החברה מפתחת מכשיר חדש לניטור נשימה המבוסס על טכנולוגיית הננו-חיישנים הקניינית שלה. המכשיר מיועד לניטור, ניהול ושיפור חייהם של חולים במגוון מחלות נשימתיות, דוגמת מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), אותה הגדיר ארגון הבריאות העולמי כאחת מסיבות המוות המובילות בעולם. המענק יאפשר לחברה להשלים את פיתוח ושיווק המכשיר, SenseGuard.

מדובר במכשיר אלחוטי לביש המיועד לניטור רציף של נשימת חולים, המתבסס על חיישן ננו-טכנולוגיה שפיתחה החברה. המכשיר עבר ניסויים קליניים וקיבל אישור CE לשיווקו באירופה. מחקרים קליניים נוספים מתבצעים כעת בבתי חולים בישראל ובאירופה ומאששים את יתרונות המכשיר בהיבטים של דיוק המדידות וניהול מיטבי של החולים. הוא מסוגל למדוד תפקודי ריאה על בסיס הנשימה הרגילה של החולה ללא צורך בשיתוף פעולה אקטיבי או בביצוע בדיקה בלתי נעימה מצדו של המטופל.

כ-328 מיליון איש בעולם סובלים מ-COPD. הנטל הכלכלי של המחלה מסתכם בהוצאה שנתית של כ-49 מיליארד דולר בארה"ב וסכום דומה באיחוד האירופי.6.4% מהחולים אחראים לכמחצית מכלל העלויות הישירות של COPD, שנובעות מעלות האשפוזים הנדרשים במקרים של הידרדרות חמורה בתפקודים הנשימתיים של אותו מיעוט חולים. עלויות אלה ניתנות לצמצום משמעותי באמצעות מכשיר לניטור נשימה בבית, שמזהה את ההידרדרות בשלב מוקדם, מאפשר התערבות מוקדמת ומצמצם באופן חד את הצורך באשפוזים.

ד"ר גרגורי שוסטר, מנכ"ל ומייסד משותף של NanoVation, אמר: "שינויים בתפקודי ריאה יכולים להעיד  על החמרה במצב של חולים במחלות נשימתיות. שינויים אלה יכולים להופיע בשלב מוקדם, עד שלושה שבועות לפני שהחולה מגיע למצב של החמרה קריטית, שמוביל לעיתים קרובות לאשפוז ולתהליך ארוך של שיקום. הנזק שנוצר לריאות כתוצאה ממצב זה יפגע באיכות החיים של החולה ובמקרה הגרוע עלול להוביל למותו". המכשיר החדשני של החברה, אומר שוסטר, מיועד לזהות סימנים מוקדמים של הידרדרות בתפקודי ריאה וכך לאפשר טיפול בשלב מוקדם שעשוי למנוע אשפוז.

הורייזן 2020 היא תכנית המחקר והחדשנות הגדולה ביותר באיחוד האירופי. היא תומכת בארגונים קטנים ובינוניים המציגים חדשנות פורצת דרך, ומטרתה לקדם ולממן תגליות חלוציות ובעלות פוטנציאל מסחרי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית