Xsight Systems הישראלית תספק פתרון לקטאר

מערכת ה-RunWize ™ של Xsight תמוקם בשני מסלולי ההמראה המקבילים בשדה התעופה, אחד מהם הוא אחד מהארוכים בעולם באורך של 4,850 מטר

חברת Xsight Systems הישראלית, ספקית עולמית של פתרונות בטיחות מתקדמים למסלולי טיסה, הודיעה בשבוע שעבר כי תספק מערכת חכמה לפיקוח על  מפגעים במסלול טיסה (RDMS) בשדה התעופה הבינלאומי חאמד (HIA) בקטאר, כחלק מהתוכנית של שדה התעופה להגביר את אמצעי הבטיחות שבו ולרכוש את טכנולוגיות המסלול המתקדמות ביותר.

מערכת ה-RunWize ™ של Xsight תמוקם בשני מסלולי ההמראה המקבילים בשדה התעופה, אחד מהם הוא אחד מהארוכים בעולם באורך של 4,850 מטר. פרויקט הקמת המערכת יבוצע על-ידי חברת האינטגרציה המקומית ,BEQ – Bayanat Engineering Qatar  הנחשבת לאינטגרטור מוביל במפרץ הפרסי ובצפון אפריקה.

מערכת RunWize ™ מספקת איתור, מיקום, זיהוי וסיווג אוטומטי בזמן אמת של חפצים זרים ופסולת, והוגדרה ע"י מנהלי שדה התעופה כמערכת Tier 1 בעלת תפקיד  מרכזי באקו-סיסטם של שדה התעופה בהרמוניה עם ממשקים קריטיים אחרים בשדה. כך  יובטח כיסוי מלא של המסלולים ויכולות ייחוס לבטיחות המסלול המובטחת ויעילות תפעולית במהלך ההמראה והנחיתה באמצעות שימוש באלגוריתמים מתוחכמים לעיבוד ראייה ומכ"מ מבוססי בינה מלאכותית.

יניב מנדלסון, סמנכ"ל מכירות בחברתXsight Systems . אמר: "אנו גאים בכך שה- RunWize ™ של Xsight מוכר כחלק קריטי ואינטגרלי מהאקו-סיסטם המתקדם של HIA כך שישתלב וישלים באופן מלא מערכות קריטיות אחרות. הפונקציה העיקרית הזו של RunWize ™ בתוך HIA משמשת עדות לחשיבות שמשווה שדה התעופה לשיפור הבטיחות והיעילות במהלך פעולת ההמראה והנחיתה."

שדה התעופה הבינלאומי חמאד משמש כצומת תחבורה אווירית מרכזי באזור המפרץ הפרסי וכאתר הבית של חברת התעופה .Qatar Airways הוא מטפל בכ-30 מיליון נוסעים ובכ-360,000 מטוסים בשנה. לאחרונה דורג על-ידי חברת Skytrax כנמל התעופה השלישי באיכותו בעולם.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית