זימבבואה: מפעיל סלולרי מואשם בהלבנת כספים 

על פי הפרסומים, המפעיל יצר מנויים מזוייפים אליהם העביר כספים. כספים אלו נמשכו מהחשבונות ונוצלו לטובת רכישת מטבע זר בשוק שחור 

facebook.com/econetzimbabwe

המשטרה בזימבבואה חוקרת את חברת Econet Wireless בגין חשד להלבנת הון, כך דיווחה AFP. צו חיפוש הוצא ב -17 ביולי. המשטרה רוצה כי חברת Econet תחשוף את פרטי לקוחותיה ורישומיה על כל העסקאות שבוצעו במחצית הראשונה של 2020. ביוני, הממשלה השעתה את עסקאות הכספים הסלולריים המסופקות על ידי מפעילי התקשורת, כאשר עסקאות פרטניות יומיות מאושרות אך מוגבלות לעסקאות סוחרים.

מזכיר הקבע של משרד המידע, ניק מנגוונה, האשים את פלטפורמות העברת הכספים הניידים באינפלציה דוהרת, ואמר כי הממשלה מחזיקה במידע כי ספקי שירותי הטלפון היו מעורבים בפעילות לא חוקית המחבלת בכלכלת המדינה. הממשלה גם השעתה את כל הסחר בבורסה במדינה, אותה האשימה כי הייתה שותפה לפעילות פיננסית לא חוקית.

בצו החיפוש מה- 17 ביולי, חוקרי המשטרה אמרו כי יש "עילה סבירה לחשוד כי Econet Wireless מעורבת בפעילות הלבנת הון". במשטרה אמרו כי קיים מידע כי החברה יצרה במרמה מנויים מזויפים להעברת כסף נייד לחשבונות אחרים, שהומרו למזומן. הפושעים היו קונים בכסף המזומן מטבע חוץ בשוק השחור ואותו מעבירים לחו"ל. כך לפי הפרסום. 

החברה, המונה כ -10.5 מיליון לקוחות, הוזמנה למסור את כל המסמכים המבוקשים תוך שבעה ימים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית