קספרסקי: במהלך רבעון - כארבע מיליון תקיפות סייבר בעולם שמקורן בישראל

דו"ח הסייבר והאבטחה של לרבעון השני 2020 לחברת קספרסקי חושף כי ישראל מהווה מקור למליוני תקיפות סייבר בעולם. הנתונים רלוונטים לחודשים אפריל - יוני 2020

bigstock

יותר מארבע מיליון תקיפות סייבר שהתרחשו מסביב לעולם ברבעון השני של 2020, מקורן בשרתים הממוקמים פיזית בישראל – כך עולה מדו"ח שמפרסמת חברת הסייבר קספרסקי. נתון זה מציב את ישראל, במקום ה-8 ברשימת מדינות המקור לתקיפות סייבר שזוהו על ידי מערכות החברה ברחבי העולם. 

הדו"ח החדש (Kaspersky Security Bulletin Report) מרכז את הנתונים שזוהו על ידי מערכות הניטור של קספרסקי בישראל (Kaspersky Security Network – KSN). כחלק מפעילותן השוטפת של מערכות הניטור של חברת קספרסקי, אלו מזהות לא רק את עצם קיומן של התקפות סייבר – אלא גם מתעדות את מדינת המקור ממנה הגיעו האיומים או התקיפות הללו.

על פי דו"ח האבטחה הרבעוני של קספרסקי לשוק הישראלי, במהלך הרבעון השני לשנת 2020 (Q2 2020), זוהו בישראל 624,513 איומי סייבר שמקורם ברשת (Web Threats), והגישה אליהם מתבצעת דרך דפדפן האינטרנט. 

עוד עולה מתוך הדו"ח כי במהלך הרבעון החולף, זיהו מערכות הניטור של קספרסקי בישראל 1,674,946 תקריות סייבר אופליין – שמקורן אינו ברשת. מקור תקריות אבטחת מידע אלו, כך עולה מהמחקר, מקורן עשוי להיות התקני USB, דיסקים (CD ו-DVD) וכן דרך אמצעים אחרים המנותקים מן הרשת.

עוד עולה מתוך הדו"ח כי עיקר תקיפות הסייבר הגיעו משרתים הממוקמים בארה"ב , עם נתון של 49.34% מסך התקיפות שזוהו בין החודשים אפריל ליוני 2020 על ידי מערכות קספרסקי ברחבי העולם. במקום השני והשלישי נמצאות הולנד וגרמניה, עם 17.27% ו-7.05% מסך התקיפות. 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית