תכירו: חיל הגנת הגבולות

בין הפעולות שמבצע החיל החדש בניית חטיבות מרחביות חכמות באזור יהודה ושומרון, גבול חכם וקטלני בעזה וגדוד מרחבי המוקם בימים אלו בגדוד הקרקל

תכירו: חיל הגנת הגבולות

מפקד חיל הגנת הגבולות, תת-אלוף אמיר אבשטיין. צילום: דובר צה"ל 

בימים האחרונים התקיים טקס חניכת החיל החדש בזרוע היבשה- חיל הגנת הגבולות. הטקס נערך בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, ומפקד חיל הגנת הגבולות, תת-אלוף אמיר אבשטיין, התקיים היום (ד') במחנה עופר וציין את המעבר הרשמי של מערך הגנת הגבולות לחיל חדש בזרוע היבשה.
 
המעבר לחיל נעשה כחלק מהתכנית הרב שנתית 'תנופה'. החיל במתכונתו החדשה יעסוק בבניין הכוח הרב-זרועי בגבולות, במימוש תפיסת ״גבול חכם וקטלני״, בבניית היחידות הייעודיות להגנת הגבולות, וכן בלמידה המבצעית וכתיבת התורה והתפיסות בהגנת גבול. במסגרת הטקס נחשף תג החיל החדש, שהוענק על ידי מפקד זרוע היבשה למפקד החיל ולקציני החיל הבכירים.
 
חיל הגנת הגבולות, מוביל את המהפכה הטכנולוגית בגבולות בשיתוף פעולה עם הזרועות, האגפים והפיקודים המרחביים. ישרתו בו לוחמי ולוחמות איסוף, לוחמי ולוחמות חי״ר גבולות, תצפיתניות, גששים, סמלות מבצעים, קציני ההגנה המרחבית ורכזי ביטחון שוטף צבאיים. בנוסף, החיל יוביל את המשך ההתנסות של לוחמות הטנקים בחיל הגנת הגבולות.

מדברי מפקד זרוע היבשה האלוף יואל סטריק: ״בשלב תכנון תר״ש ׳תנופה׳, המחשבה שעמדה לנגד עינינו היא לאן נרצה לקחת את זרוע היבשה קדימה. אחת הסוגיות שסימנו לעצמנו היא לחזק את התחום של הגנת הגבולות כמערכת שתכליתה להיות הרבה יותר מדויקת ולהוביל שינוי עמוק בתחום זה. ההשתנות הרב-זרועית קורית כבר עכשיו, הלכה למעשה, כאשר נקבעו עובדות מרשימות ביותר בשטח, עובדות שכל אחד ואחד מכם שותף אליהן באופן מלא. הטקס מסמל את העמקת הרלוונטיות תוך ההשתנות בקצב מהיר, המקצועיות, חיבוריות רב-זרועית והטיפול באנשי החיל".
 
מדברי מפקד חיל הגנת הגבולות, תת-אלוף אמיר אבשטיין: ״לפני כשנתיים, טבענו את החזון של 'שיפור הגנת הגבולות בהווה, עיצוב העתיד וחיבור בין שניהם'. גם אני לא תיארתי לעצמי שלאחר תקופה לא ארוכה, נהיה בשיאו של תהליך בניין כוח חדשני. בונים חטיבות מרחביות חכמות באזור יהודה ושומרון, גבול חכם וקטלני בעזה, גדוד מרחבי המוקם בימים אלו בגדוד הקרקל, הפיכת גדודי האיסוף ליחידות הפעלה רב-זרועיות. המתמחים במענה אפקטיבי לאתגרי הפיקודים המרחביים והאוגדות המרחביות בהגנת גבולות, תוך רתימת מטה הזרוע ושותפים רב-זרועיים המסייעים למימוש בניין כוח רב-זרועי בגבולות".

אולי יעניין אותך גם