תא"ל נרי הורוביץ נכנס לתפקיד קצין תותחנים ראשי

תת-אלוף נרי הורוביץ מחליף בתפקידו את תת-אלוף אבירם סלע, אשר כיהן בתפקיד שנתיים ומשרת כראש מטה זרוע היבשה

דובר צה"ל

אתמול (ג׳), נכנס לתפקידו תת-אלוף נרי הורוביץ, כקצין חיל תותחנים ראשי. הטקס נערך במחנה "רבין", במעמד מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקדים, ובני משפחה. תת-אלוף נרי הורוביץ מחליף בתפקידו את תת-אלוף אבירם סלע, אשר כיהן בתפקיד שנתיים ומשרת כראש מטה זרוע היבשה.
 
מדברי מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק: ״בחיל התותחנים יש דנ"א מיוחד שמצליח להצמיח שדרת פיקוד איכותית. זהו חיל טכנולוגי ומתקדם עם אנשים מעולים. אבירם הצליח לזהות בזמן צורך ולקחת החלטות שהצליחו לרתום ולהשפיע השפעה רחבה על צה״ל כולו. לאבירם הייתה התבונה וכושר הבחנה חד לזהות את הצורך ולהוביל את תפיסת 'מפת הדרכים'. את נרי פגשתי בתפקידי כמפקד אוגדה, כאשר היה מג״ד וכבר אז ראיתי את הפוטנציאל שבו- את התפישה המהירה והחדות. נרי, אני בטוח שתיקח את החיל עוד קדימה".
 
מדברי קצין חיל תותחנים ראשי היוצא, תת-אלוף אבירם סלע: "נרי, קצין מנוסה ועתיר זכויות, לוחם מצטיין ומפקד מוביל, מהפכני, חד ויצירתי, תותחן- ברמ״ח אבריו, שותף מוביל במהפכת האש ביבשה- קצין התותחנים הראשי. אנחנו מברכים אותך בבואך, דרוכים, נכונים ונרגשים- תן פקודה. על פועלם של התותחנים בשנתיים החולפות- מהלכים ארגוניים ותפיסתיים, יישומים של מהפכה בתחום הפעלת האש ביבשה- יכול הייתי להפליג בדיבור. אבל את תוצאותיה של מהפכת האש ביבשה- נדרש להוכיח ביום פקודה. עם אנשים כאנשי התותחנים, שבראשם המפקדים, אני יודע שכך נעשה.  אני בוחר, תחת זאת לומר תודה. בסיס בשורתה של ׳תנופה׳ בבניין הכוח היבשתי- היא הנגשה אל הקצה. זהו תור הזהב של חיל התותחנים. הובילו את המהפכה. ללא דרג קדמי מבוסס מומחים- אין אש יבשתית, אין אווירית, אין רב-מימדיות. אנחנו קטלניות היבשה. גלו מומחיות בכשירויות הפעלת האש הנדרשות במסגרת המתמרנת, בקצה הכוח הטקטי ובמכלולי האש הייעודיים במפקדות הטקטיות״.
 
מדברי קצין חיל תותחנים ראשי הנכנס, תת-אלוף נרי הורוביץ: ״אנו חיים בעידן בו כלל המימדים משתנים בקצב גבוה. האויב משתנה, הסביבה משתנה, וכך גם שדה הקרב. אנו נדרשים להמשיך ולהתאים את עצמנו במטרה לשמור על האפקטיביות שלנו ועל הרלוונטיות שלנו. חובתנו לשמור כל העת את המוכנות ובמקביל לשמר את יכולת ההשתנות. לחיל יש יכולות אש ואיסוף מגוונות ואיכותיות, והוא אחראי על מוכנות לזירות השונות. אבל המנוע האמיתי שלו טמון באנשיו- אתם המפקדים, יחד עם הלוחמים והלוחמות, המפקדים והמפקדות, טובי הבנים והבנות אשר בחרו בשירות הקרבי כדי למלא את חובתם האזרחית. המלאכה של כולכם בפעילות המבצעית, באימונים ובהכשרות, כשמול עיניכם נמצאים הערכים שמלווים את מדינת ישראל ב72 שנותיה- שליחות, רעות, ואחריות עמוקה על ביטחונה של המדינה- מהווים את העוצמה האמיתית של חיל התותחנים. חוותנו היא להמשיך ולהתכונן. להשתפר. להתאים את עצמנו למציאות המשתנה. להיות קטלניים יותר- ולנצח״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית