סנקציות סיניות על לוקהיד מרטין האמריקנית

מוחלות כתגובה למעורבותה של החברה בעסקת מכירת נשק לטאיוואן, שאושרה ע״י ממשלת ארה״ב בשבוע שעבר. שר ההגנה הטאיוואני: עלינו להיות חזקים מול שלל איומים ופרובוקציות מצד סין

טיל פטריוט של לוקהיד מרטין. צילום: מאתר החברה 

https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/patriot-advanced-capability-3.html

סין תחיל סנקציות על חברת לוקהיד מרטין בשל מעורבותה בעסקת מכירת הנשק האחרונה של ארה״ב לטאיוואן, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. יצרנית הנשק האמריקנית היא הקבלן הראשי בעסקת שדרוג טילי הפטריוט של טאיוואן, בשווי 620 מיליון דולרים, שאושרה ע״י ממשלת ארה״ב בשבוע שעבר.

דובר משרד החוץ הסיני, זאו ליג׳יאן, קרא לוושינגטון להפסיק למכור נשק לטאיוואן כדי ״להימנע מפגיעה נוספת ביחסים בין סין לארה״ב ומפגיעה בשלום וביציבות״, והוסיף כי ״כדי לשמור על האינטרסים של המדינה, החליטה סין לנקוט בצעדים הנדרשים״.

חברת לוקהיד מרטין פרסמה הצהרה, בה נאמר כי ״מכירות צבאיות זרות הנן עסקאות בין-ממשלתיות, ואנחנו עובדים בצמוד לממשלת ארה״ב בכל הנוגע למכירה ללקוחות בינ״ל״.

בדומה למרבית מדינות העולם, ארה״ב אינה אוחזת בקשרים דיפלומטיים רשמיים עם טאיוואן, אך מחויבת לפי חוק לספק לה את האמצעים להגן על עצמה. ממשלת האי מבקשת לחזק את מערכת ההגנה שלה מפני מה שהיא רואה כמהלכים מאיימים יותר ויותר מצד בייג׳ינג, דוגמת תרגילים אוויריים וימיים בקרבתה. אתמול (ג׳) אמר שר ההגנה הטאיוואני כי על הכוחות להיות חזקים ״מול שלל איומים ופרובוקציות״ מצד סין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית