רוסיה מפתחת רכב משוריין קל חדש

רכב הסטרלה החדש שוקל 4.7 טון בלבד, מה שמאפשר את ניודו באוויר ע"י מסוקי תובלה צבאיים באמצעות מתלה חיצוני. מיועד למשימות רבות כגון סיור, פיקוד ובקרה ופינוי

על פי דיווח באתר Defense Blog, חשפה לאחרונה החברה התעשייתית הצבאית של רוסיה את הסטרלה (Strela), משפחת רכבים משוריינים חדשה ומשוכללת שבאפשרותה לבצע מגוון רחב של משימות כגון סיור, פיקוד ובקרה, ופינוי פצועים.

מנכ"ל החברה, אלכסנדר קרסובסקי, אמר לסוכנות הידיעות הרוסית טאס״ס כי "מעצבי החברה התעשייתית הצבאית פיתחו והציעו מיוזמתם, ובזמן הקצר ביותר, האפשרי את הרעיון של ייצור רכבים קלים, מה שעזר ליצור דגם משוריין ניסיוני של משפחת VPK-Strela". לדבריו, רכב הסטרלה שוקל רק 4.7 טון בלבד, מה שמאפשר את ניודו באוויר ע"י מסוקי תובלה צבאיים (דוגמת Mi-8)  תוך שימוש במתלה חיצוני, כחלק מכוחות תקיפה טקטיים מוטסים. "נכון להיום, לצבא שלנו פשוט אין כלי רכב משוריינים מסוג זה," הוסיף המנכ"ל.

שריון הרכב מעניק הגנה בליסטית מדרגה 2 ומגן מפני כדורי 5.45x39 מ"מ של רובה סער AK-74, כדורי 7.62x39 מ"מ של תת-המקלע AKM וכדורי 7.62x54 מ"מ של רובה הצליפה דרגונוב. הרכב ממוגן מפני פיצוצים, וכך שומר על הצוות שבתוכו מפני מוקשים או מטעני נפץ עד לגודל של 2 קילוגרם. הסטרלה יכולה לפתח מהירות של עד 155 קמ"ש על הכביש ולשאת שמונה אנשים. תכנון הרכב מבוסס על מכלולים ואביזרים מתקדמים המיוצרים בייצור המוני בתעשיית הרכב המקומית. 100% מרכיבי הרכב מיוצרים בשטחה של רוסיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית