גבר המואשם במימון חיזבאללה שוחרר מהכלא האמריקני

על פי דיווחים, השחרור יצא לפועל בעקבות מגעים עקיפים בין וושינגטון לטהרן שהובילו גם לשחרור אזרחים בשנה שעברה, ואפשרויות לעסקאות דומות נוספות נמצאות על השולחן

REUTERS/Hassan Abdallah

גבר לבנוני המואשם במימון חיזבאללה שוחרר מהכלא בארה״ב בשבוע שעבר בעקבות מגעים עקיפים בין וושינגטון לטהרן, הצפויים להוביל שחרורים נוספים, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

האסיר, קאסים טאג׳ידין, שוחרר ב-11 ביוני ושב ללבנון בשבוע שעבר. על פי מקורות דיפלומטיים בכירים, היה שחרורו חלק מאותם מגעים שהובילו בשנה שעברה לשחרורו מאיראן של ניזאר זאקה, איש עסקים לבנוני עם תושבות קבע בארה״ב, וכן של האזרח האמריקני סאם גודווין, ששוחרר מסוריה. מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי הדיווחים על עסקה חשאית הנם שגויים וכי טאג׳ידין שוחרר בשל שיקולים בריאותיים. גם פרקליטו של טאג׳ידין הכחיש את הדברים. 

בשנת 2009 קבעה ארה״ב כי טאג׳ידין הנו תומך פיננסי משמעותי של החיזבאללה. הוא נעצר במרוקו בשנת 2017 והוסגר לארה״ב, שם הודה בהאשמות בנוגע להפרת הסנקציות האמריקניות שהוטלו עליו ונידון לחמש שנות מאסר ולקנס בסך 50 מיליון דולרים. עורכי דינו הגישו בקשה לשחררו מכלאו שבמדינת מרילנד בשל הסכנות הטמונות בהידבקות בנגיף הקורונה בבית הסוהר. דוברות מחלקת המדינה הוסיפה, כי הממשל מתנגד לשחרור אך יעמוד בהחלטות בית המשפט.

הדיפלומט הבכיר ששוחח עם רויטרס טוען כי שחרור זה מהווה למעשה את אות הפתיחה לעסקאות אפשריות נוספות, בהן מעורבים כעשרים איש. ״כל הגורמים המעורבים בוחנים היטב זה את זה, מאחר ויש אפס אמון ביניהם״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית