טורקמיניסטן מאמצת את ה-ARX-160 כנשק שירות יחיד

נמצאת במגעים עם חברת ברטה האיטלקית, יצרנית תת המקלע, להקמת מיזם משותף לייצור ותיקון תתי המקלע. בין הנשקים שיוצאו משירות בעקבות החלטה זו: ה״תבור״ הישראלי

חיילים טורקמניים במהלך ביקור נשיא אוקראינה, 2015. תמונה: דוברות נשיאות אוקראינה/ www.wikipedia.org

טורקמניסטן קבעה כי תת-המקלע ARX-160, המיוצר על ידי חברת ברטה האיטלקית, ישמש כנשק היחיד של הצבא ורשויות החוק במדינה, והיא מתכננת לרכשו במספרים גדולים בשנים הקרובות, כך על פי דיווחים בתקשורת הטורקמנית. כמו כן, בסוף השנה שעברה החלו מגעים בין ממשלת טורקמניסטן לחברת ברטה, להקמת מיזם משותף לייצור ותיקון תתי מקלע אלו במדינה.

בהתאם לתכנית, צפוי כי כל רובי הסער מסוג קלשניקוב מתוצרת סובייטית/רוסית  יוצאו מצבא טורקמניסטן, משמר הגבול, המשטרה וסוכנויות אחרות עד לשנת 2025. עם זאת, מספר מוגבל של קלשניקובים יישמרו בנשקיות של יחידות מיוחדות. כיום מצוידות יחידות אלו, בנוסף לתתי-מקלעי ARX-160, גם ברובי תבור תוצרת ישראל ובתתי-מקלע AK-103 תוצרת רוסיה. בשלב השני של מעבר הצבא לכלי נשק יחיד, התכנון הוא להחליף סוגי כלי נשק נוספים (רובי צלפים, משגרי רימון, אקדחים ועוד), אך תהליך הבחירה עדיין נמשך.

האתר Azeri Defense מציין, כי בשנת 2014 רכשה טורקמניסטן 1,680 תת-מקלעים מדגם ARX-160A1/A2 ויותר מ-2 מיליון כדורים מברטה, בסכום של כמעט ארבעה מיליון אירו,  וכן 150 תת-מקלעים מדגם GLX-160. בשנת 2018 נרכשו עוד מספר אלפי תתי מקלע מדגם ARX-160A3.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית