'שיכון ובינוי' זכתה במכרז קריית המודיעין בליקית

תממן, תקים ותתפעל את הקריה למשך 26 שנים, בעלות כוללת של מיליארדי שקלים. החל מ-2026 צפויות לעבור לקריה מרבית יחידות אמ״ן, הכוללות כ-12,000 חיילים ואנשי קבע

הדמיה של הקריה בליקית. קרדיט הדמיה: חברת ׳שיכון ובינוי בע״מ׳

בהמשך להודעת שר הביטחון, בני גנץ, בנושא מכרז קריית המודיעין בליקית, מודיע הבוקר (ב׳) מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון שההצעה הזוכה היא של חברת 'שיכון ובינוי בע"מ'. מדובר במכרז PFI והחברה הזוכה תממן, תתכנן, תקים, תתפעל ותתחזק את הקריה למשך 26 שנים, בעלות כוללת של מיליארדי שקלים.

קריית המודיעין בליקית הוא המכרז האחרון והמורכב ביותר שהוציאה מערכת הביטחון במסגרת המהלך הלאומי של מעבר צה"ל דרומה. לשלב הסופי של המכרז הגיעו שלוש קבוצות: 'אלקטרה-מנרב', 'שיכון ובינוי' ו'שפיר'. עד סוף 2021 צפויה החברה הזוכה להשלים את הסגירה הפיננסית ואת תהליכי התכנון לקראת תחילת עבודות הבנייה.

קריית המודיעין תשתרע על שטח של 2,500 דונם ותוקם בסמוך לפארק התעשייה עומר שבנגב. החל מ-2026 יעברו אליה מרבית יחידות אמ"ן - כ-12,000 משרתים, מתוכם כ-5,000 משרתי קבע. על פי הודעת משרד הביטחון, יביא המהלך לאזור את מיטב המוחות הטכנולוגיים של צה"ל, שיהוו בסיס לשיתופי פעולה של חברה-צבא-אקדמיה, ויחזקו את מטרופולין באר שבע כמרכז טכנולוגי חדש בישראל, בדגש על תחום הסייבר. הקמת קריית המודיעין בנגב תוביל לפיתוח כלכלי באזור כאשר מאות עובדים חדשים יועסקו בה באופן ישיר, ואלפי משרות נוספות יהוו הזדמנות תעסוקתית נרחב נוספת.


הקריה צפויה להביא לקפיצה משמעותית בתשתיות המבצעיות של אגף המודיעין והתאמתן למאה ה-21, וכן לייצר סינרגיה טובה יותר בין יחידות אמ"ן השונות, ובכך לחזק את יכולותיו הטכנולוגיות והמודיעיניות של צה"ל, אל מול האתגרים המתפתחים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית