צבא פולין מזמין עוד 18,000 רובי MSBS

הצבא הפולני, המצויד בעשרות אלפי רובי Beryl, זקוק לרובה שירות מודרני. החוזה, ששוויו למעלה מ-40 מיליון דולרים, מסייע גם להגדלת חלקו של התוצר המקומי באספקה הצבאית

חייל בכוח ה-WOT מכוון את ה״גרוט״. צילום: משרד ההגנה של פולין

ממשלת פולין רוכשת עוד 18,000 רובים מדגם MSBS בקליבר 5.56. לאחרונה נודע כי עוד בספטמבר 2019, חתם משרד ההגנה הפולני על חוזים להתחלת הייצור של רובי הסער MSBS Grot מהדור הבא, וכן של אקדחי VIS 100.

על פי ידיעה באתר The Firearm Blog, רובה ה״גרוט״ שימש בעבר את כוחות ההגנה הטריטוריאליים של פולין (ה-WOT), כוח חי"ר קל שהורכב מתנדבים שנועדו לפעול כמילואים בזמן חירום כגון פלישה. החוזה שנחתם בסוף השנה שעברה הוא עבור רובים לצבא הסדיר של המדינה: הצבא הפולני מצויד כיום בכ-80,000 רובי wz. 96 Beryl ו-wz.96 Mini-Beryl, והוא זקוק לרובה שירות מודרני. עוד מצוין בידיעה, כי למרות שההודעה הרשמית היא שה-WOT רק ״יבחן״ את הרובים, הסברה היא שהיחידה תקבל אותו, במסגרת תכנית יוזמת הביטחון הממשלתית, כיחידה מועדפת.

על פי הדיווחים, שווי החוזה המדובר הוא כ-40.3 מיליון דולר. מספר יחידות רגילות כבר קיבלו את הרובה החדש אך הוא טרם הונפק בקנה מידה משמעותי. באוקטובר 2019 פורסם מכרז לאופטיקה הולוגרפית XPS3 תוצרת EOTech עבורו.

הרובים מיוצרים על ידי מפעל “Łucznik” של חברת Fabryka Broni בעיר ראדום, שקיבל את החוזה הראשון בספטמבר 2017. עם החוזה החדש יגיע מספרם הכולל של הרובים שהוזמנו ל-68,000, אך ייקח זמן מה להחליף את רובי ה-Beryl. בסוף מאי האחרון, הצהיר משרד ההגנה הפולני כי 60% מתקציב המודרניזציה הצבאית של שנת 2019 הוקדש ליצרנים מקומיים. הכוונה היא להגדיל את חלקו של התוצר המקומי בשנת 2020 עם חוזים נוספים לקסדות מחומרים מרוכבים תוצרת Maskpol, וכאמור עם רובי ה״גרוט״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית