מרגל מצרי נתפס בפרלמנט הגרמני

העובד הגרמני נחשד בכך ששימש כסוכן של המודיעין המצרי מזה שנים רבות. המודיעין המצרי פעיל מאד באירופה בכלל ובגרמניה בפרט

bigstock

לפני מספר ימים פורסמה הודעה רשמית של ממשלת גרמניה, לפיה עובד במשרדה של הקנצלרית הגרמנית, אנג'לה מרקל, נעצר בדצמבר 2019 בחשד לריגול לטובת מצרים. העובד שנעצר, בדרגת ניהול זוטרה, עבד במרכז המבקרים של רשות העיתונות הפדרלית הגרמנית (BPA), תחת ניהולו של דובר הקנצלרית. מתוקף תפקידו היה חשוף, ככל הנראה, למידע רגיש רב אשר הגיע למשרד הדובר. 

העובד הגרמני נחשד בכך ששימש כסוכן של המודיעין המצרי מזה שנים רבות. המודיעין המצרי פעיל מאד באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, שם מרוכזים ופועלים ארגונים וגופים רבים, המטרידים את מצרים ופועלים כנגדה במישור הצבאי והמדיני, ביניהם האחים המוסלמים, ארגונים שיעיים והנוצרים הקופטיים. 

זאת ועוד, המודיעין המצרי עוסק אף באיסוף מידע בגרמניה אודות איראן (בהסתמך על רשת הקשרים הדיפלומטיים והאחרים שבין גרמניה ואיראן) ואודות ישראל, בדגש לבניין הכוח של ספינות וצוללות חיל הים הישראלי במספנות הגרמניות. ההודעה הרשמית הגרמנית ציינה כי קיימות בידי שירות המודיעין הגרמני אינדיקציות לכך שהמודיעין המצרי עוסק בגיוס והפעלת אזרחים גרמנים ממוצא מצרי כסוכניו, לטובת איסוף מודיעין רגיש במוסדות השלטון ובמערכת הביטחון של גרמניה. 

גיוס האזרחים הגרמנים כסוכניו של ארגון המודיעין המצרי מבוצע בעיקר באמצעות קציני איסוף מצריים הפועלים על אדמת אירופה במסווה של דיפלומטיים. קציני האיסוף מבצעים פניות "מצח" לאזרחים הגרמנים ממוצא מצרי בבקשת סיוע למולדת המצרית. שיטה נוספת מקובלת לגיוס האזרחים הגרמניים היא באמצעות פנייה אליהם כאשר אלו האחרונים מגיעים לביקור מולדת במצרים. 

פרשיית הריגול בגרמניה עודנה תחת חקירה, ומסתמן שהפרשייה שהחלה כחקירתו של עובד אחד, מסתעפת ומתעמקת בגילוייה את רשת הריגול המצרית הרחבה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית