תביעה: לינקאדין אספה נתוני משתמשי אפל 

בעקבות פיצ'ר חדש במערכת ההפעלה 14 של אפל שהונגשה למתכנתים, נמצא כי יישום לינקאדין אוסף פרטים מזיכרון הלוח במהלך פעולת העתק-הדבק

bigstock

הרשת החברתית לינקאדין אספה נתוני משתמשים שלא בידיעתם. כאשר משתמש עושה העתק-הדבק, הנתונים נשארים בזיכרון זמני (לוח). את הזיכרון הזה, לינקאדין יכלה לקרוא עבור כל משתמש אפל. התופעה התגלתה בעקבות פיצ'ר חדש ב- beta 14 למפתחי iOS 14. התכונה מתריעה בפני המשתמש בכל פעם שאפליקציה ניגשת ללוח מכל סיבה שהיא.

"למרות שהחברה טענה שמקור הבעיה בכשל תוכנה, יש כעת משתמש אייפון שתובע את לינקדאין על כך שכביכול קראה תוכן רגיש מהלוח ללא אישור", כותבים באתר 9to5mac. לפי יאהו, אדם באואר הגיש תביעה לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו, וטען כי לינקדאין אוספת מידע אישי ממשתמשי אייפון ואייפד דרך הלוח של המערכת.

באואר מתלונן כי ייתכן שללינקדאין לא רק הייתה גישה לנתונים פרטיים מהמכשיר בו מותקנת האפליקציה, אלא גם ממכשירים סמוכים אחרים כמו מק דרך תכונת הלוח האוניברסלי של אפל. התביעה הייצוגית מסווגת את הבעיה כהפרה לכאורה של החוק או הנורמות החברתיות על פי חוקי קליפורניה. לינקדאין עדיין לא הגיבה רשמית לטענות, פרט, כאמור, הטענה שמדובר בכשל תוכנה. 




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית