הסוף לכנפי הטיס: מטוס הקרב דור 6 יהיה לא מאויש
בארה"ב רוצים להחליף את מטוסי הקרב המאוישים בSkyborg - מל"ט המסוגל לפעול בשותפות עם כמעט כל כלי טיס אחר, להטיל פצצות, לשגר טילים ולשמש גם כטיל שיוט
עמי רוחקס דומבה
| 12/07/2020
מטוס הקרב הבא שייכנס למלאי חיל האוויר האמריקני לא יהיה מאויש מהדור השישי ואפילו לא נורת'רופ גרומן B-21. עד שנת 2023, חיל האוויר מצפה להעביר את הגרסאות המבצעיות הראשונות של מערכת מטוסים בלתי מאוישת חדשה (UAS) בשם Skyborg.
משפחת מטוסי הסקייבורג צפויה למלא קטגוריה מתפתחת של "מטוסים" המטשטשת את הגבול בין מל"ט וטיל שיוט. עם פיתוחם של המטוסים, סקייבורג תשמש גם כמבחן של שינוי קיצוני בפילוסופיית הרכש, כאשר אקו-סיסמטם של כותבי קוד ויצרני מטוסים יחליפו את הגישה המסורתית בשרשרת אספקה שהוגדרה על ידי קבלן יחיד.
חיל האוויר האמריקני מתכנן גם לנהל את מטוסי הסקייבורג באופן שונה ממערך המל"ט הקיים. למרות שמפקדת קרב האוויר (ACC) מחשיבה את משפחת סקייבורג כתחליף למטוסי טרום F-16 אחרי 2025 ו- MQ-9 לאחר 2030, סביר להניח שהמטוס לא ישתלב בצורה מסודרת במבנה הכוח קיים עם טייסות Skyborg ייעודיות.
מערכות ההנעה של סקייבורג - כולל מנועי סילון תת-קוליים ועל קוליים - צפויה להיות עם חיי מדף בדומה למל"טים או מטוסי קרב קיימים. החל בשנת 2023 צפויים מבני טיסה של F22 וSkyborg. במקרים מסוימים, הטייס עשוי להחליט שמטרה חשובה מספיק כך שהיא שווה לאבד סקייבורג, גם אם חיי השירות שלו לא נוצלו.
בארה"ב רוצים להחליף את מטוסי הקרב המאוישים בSkyborg - מל"ט המסוגל לפעול בשותפות עם כמעט כל כלי טיס אחר, להטיל פצצות, לשגר טילים ולשמש גם כטיל שיוט
מטוס הקרב הבא שייכנס למלאי חיל האוויר האמריקני לא יהיה מאויש מהדור השישי ואפילו לא נורת'רופ גרומן B-21. עד שנת 2023, חיל האוויר מצפה להעביר את הגרסאות המבצעיות הראשונות של מערכת מטוסים בלתי מאוישת חדשה (UAS) בשם Skyborg.
משפחת מטוסי הסקייבורג צפויה למלא קטגוריה מתפתחת של "מטוסים" המטשטשת את הגבול בין מל"ט וטיל שיוט. עם פיתוחם של המטוסים, סקייבורג תשמש גם כמבחן של שינוי קיצוני בפילוסופיית הרכש, כאשר אקו-סיסמטם של כותבי קוד ויצרני מטוסים יחליפו את הגישה המסורתית בשרשרת אספקה שהוגדרה על ידי קבלן יחיד.
חיל האוויר האמריקני מתכנן גם לנהל את מטוסי הסקייבורג באופן שונה ממערך המל"ט הקיים. למרות שמפקדת קרב האוויר (ACC) מחשיבה את משפחת סקייבורג כתחליף למטוסי טרום F-16 אחרי 2025 ו- MQ-9 לאחר 2030, סביר להניח שהמטוס לא ישתלב בצורה מסודרת במבנה הכוח קיים עם טייסות Skyborg ייעודיות.
מערכות ההנעה של סקייבורג - כולל מנועי סילון תת-קוליים ועל קוליים - צפויה להיות עם חיי מדף בדומה למל"טים או מטוסי קרב קיימים. החל בשנת 2023 צפויים מבני טיסה של F22 וSkyborg. במקרים מסוימים, הטייס עשוי להחליט שמטרה חשובה מספיק כך שהיא שווה לאבד סקייבורג, גם אם חיי השירות שלו לא נוצלו.