פשרת המצוי: משרד התקשורת אישר לבזק לשדרג את רשת הנחושת

בעוד אחוזי הפריסה של בזק במתווה הסיבים טרם ברורים, המשרד נותר ללא ברירה וצריך לזרז את גידול רוחב הפס באמצעות V35B. השקה צפויה בעוד ארבעה חודשים 

bigstock

שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל, אישר לחברת בזק לפעול לשדרוג תשתיות משמעותי בישובים רבים בפריפרייה ובמרכז ולשווק שירותי אינטרנט במהירות של עד 200 מגה. ההחלטה שהתקבלה בצל משבר נגיף הקורונה, תאפשר בין היתר, לתת מענה לעלייה בהיקפי השימוש ברשת  האינטרנט עקב המעבר לעבודה ולימודים מהבית. ההחלטה מאפשרת לבזק לשדרג את רשת הנחושת שלה הפועלת בטכנלוגיית VDSL ולעשות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת V35B, המספקת שירותי אינטרנט בקצב של עד 200 מגה.
  
תוכנית הפרישה מבוססת על עקרונות הנדסיים המאפיינים את הטכנולוגיה, ומביאה להכללתם של כ- 244 ישובים המהווים פוטנציאל של כרבע מליון אזרחים אשר יוכלו בתוך פרק זמן קצר לשדרג את קצב הגלישה למהירות של עד 200 מגה. ישובים אלו מייצגים את כלל חתכי הישובים ומגזרי האוכלוסייה בישראל במרכז ובפריפריה, ישובים עירוניים, התיישבות כפרית ויישובי הפזורה הבדואית. מועד ההשקה לשרות נקבע בעוד ארבעה חודשים באופן שיאפשר לשחקנים בשוק לבצע את ההתאמות והפיתוחים הנדרשים במערכותיהם, זאת על מנת להבטיח שוויוניות באספקת השירות ושמירה על התחרות.
 
מדברי שר התקשורת: ״המשבר הנוכחי מחייב מתן מענה לעבודה מרחוק, רפואה מרחוק ולצערי גם לימודים מרחוק, בשנת הלימודים הקרובה. המשמעות היא שימוש רחב באינטרנט ביתי. היום אנו מביאים בשורה נוספת לקידום תשתיות האינטרנט בישראל. הדרך עוד ארוכה להשלים את הפיגור של העשור, אך היום אנו עושים צעד חשוב לצימצום הפערים, כאשר מתווה הסיבים יתן בהמשך מענה לכלל האזרחים.

"המשאבים הנוכחיים לא מספקים מענה ראוי להתמודדות עם הקורונה לתקופה ארוכה. תקשורת מתקדמת היא הפתרון לעבודה, לימודים ורפואה מרחוק כדי לעצור את שרשרת ההדבקה. זה מענה חשוב בדרך לתשתיות תקשורת מתקדמות בישראל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית