ראש בראש: וואווי מול בריטניה 

בריטניה רוצה להוציא את ציוד וואווי מרשתות סלולר עד 2025. סין מאיימת בתגובה

ראש בראש: וואווי מול בריטניה 

bigstock

חברת הטלקום וואווי מנהלת בימים האחרונים מאבק עיקש מול ממשלת בריטניה. הסיבה: הוצאת ציוד של וואווי מרשתות התקשורת של בריטניה בעקבות לחץ אמריקאי. על פי פרסומים בבריטניה, מפעילי הטלקו במדינה נדרשים להחליף את הציוד של וואווי עד שנת 2025. בתמורה, וואווי תתחזק את רשתות ה2G\3G\4G בבריטניה המבוססות על הציוד שלה. 

וואווי מקבלת רוח גבית גם מממשלת סין המאיימת על בריטניה שלהחלטה יהיו השלכות משמעותיות על היחסים בין המדינות. סין היא שותף הסחר השלישי של בריטניה ויעד הייצוא החמישי בגודלו של הממלכה. בשנת 2018 היצוא הבריטי לסין היווה 3.5% מכלל היצוא של בריטניה. היבוא מסין היווה 6.6% מכלל היבוא לבריטניה.

על פי פרסום של ממשלת בריטניה, סין היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, והגדולה ביותר שנמדדה על בסיס כוח קנייה. בשנת 2018 צמח הסחר הבילטרלי בין בריטניה וסין בסחורות ושירותים בשיעור של 2.29% והגיע לשיא של 68.5 מיליארד ליש"ט. בריטניה הייתה המשקיעה האירופית הגדולה ביותר בסין ויעד מוביל להשקעה סינית באירופה.

ראש ממשלת בריטניה צפוי לבדוק בקרוב את השימוש בציוד החברה הסינית ולהודיע לחברי הפרלמנט עד יום שלישי הקרוב. כך לפי דיווח של הBBC. "נראה כי בוריס ג'ונסון יקבע תאריך יעד בו החברה צריכה להפסיק להיות מעורבת ברשת 5G במדינה. טרם ברור האם הוא גם יורה על הוצאתה גם ממערכות תקשורת אחרות, ניידות או קבועות", נכתב בפרסום. 

 

אולי יעניין אותך גם