דלפו חצי מליון רשומות של מועמדים לגיוס לצה"ל

על פי עובדות כתב האישום החשוד לקח מצה"ל מאות אלפי רשומות אותן אסף במהלך שמונה שנים רצופות. חלק מהרשמות נמכרו בסכום של כמליון ש"ח לגורם פרטי
 

דלפו חצי מליון רשומות של מועמדים לגיוס לצה"ל

אילוסטרציה. דובר צה"ל

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר לבימ"ש השלום בראשון לציון כתב אישום נגד עידן דיין, תושב ראשון לציון בן 30, בגין ביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות (ריבוי עבירות) וקבלת נכס שהושג בפשע.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אדר לר בתום חקירה שבוצעה ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, בין השנים 2017-2009 הנאשם החזיק באלפי רשימות צבאיות שהוצאו ממשמורתו החוקית של צה"ל שלא ברשות, שכוללות מידע אישי על למעלה מ-500,000 מועמדים לשירות ביטחון בצה"ל, ובכלל זה כללו הרשימות פרטים אישיים כגון כתובת מגורים, מספר טלפון, תאריך לידה, תאריך גיוס או שחרור, שמות ההורים, אזרחויות זרות, מספר ילדים במשפחה ועוד. 

כמו כן, חלק מהרשימות כללו אף את התפקיד הצבאי אליו יועדו המועמדים לשירות ביטחון. בהמשך, הנאשם ערך את הרשימות ויצר על בסיס פרטי המידע בהן "לידים" (רשומות הכוללות פרטים אישיים של לקוחות פוטנציאליים) על אודות חיילים משוחררים, באמצעות חישוב תאריך שחרורם המשוער של אותם מועמדים לשירות ביטחון בצה"ל. חלק מהרשימות הצבאיות בהן החזיק הנאשם, הוצאו ממשמורתו החוקית של צה"ל על ידי שני חיילים ששירתו באותה עת ביחידת מיטב בצה"ל.

בנוסף, במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום הנאשם כיהן כמנכ"ל קבוצת רעיון, ובמסגרת זאת הפעיל מוקד שיווק טלפוני שנציגיו יצרו קשר עם מושאי הרשימות הצבאיות. נציגי המוקד הטלפוני התייצגו בפני נמעני השיחות בשמות הדומים לשמה של "הקרן להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון", במטרה לרכוש את אמונם. במסגרת אותן שיחות, הציגו נציגי המוקד הטלפוני לנמעני השיחות מצג שווא לפיו הם זכאים כביכול להטבות מטעם הקרן, והציעו להם הצעות בעלות אופי מסחרי.

בהמשך, הנאשם מכר לחברה פרטית למעלה מ-60,000 "לידים", כאשר כ-20,000 מתוכם נוצרו על בסיס המידע הקיים ברשימות הצבאיות שהחזיק, ובעבור זאת קיבל סכום של כמליון ש"ח. 

 

אולי יעניין אותך גם