סין מובילה במאמצי פיתוח חיסון נגד קורונה

החיסון שפיתחה הוא השלישי בעולם שצפוי להיכנס לשלב הניסויים הסופי בחודש הבא, אך היא תיאלץ לשכנע את העולם כי חיסון שלה יעמוד בדרישות הבטיחות והאיכות של המערב

 

 

BIGSTOCK/Copyright: Dmitriy Sergeev

סימנים לכך שסין מובילה במירוץ העולמי לפיתוח מהיר של חיסון למגיפת קורונה. החיסון הניסיוני שפיתחה חברת Sinovac Biotech הוא החיסון השני בסין - והשלישי בעולם - שצפוי להיכנס לשלב הניסויים הסופי בחודש הבא.

מומחים לאפידמיולוגיה בסינגפור ובסיאול מסרו לסוכנות רויטרס כי סין, הנמצאת תחת אש בשל היותה מקור המגפה, שילבה יכולות מדיניות, צבאיות ואזרחיות במאמץ אדיר להילחם בנגיף ולמצוא חיסון למחלה שעד כה גבתה את חייהם של כחצי מיליארד בני אדם בעולם כולו. תוך חודשיים בלבד הקימו הסינים שני מפעלים לפיתוח חיסונים. צוותי המחקר, אזרחים ואנשי צבא, הסכימו להשתתף באופן אישי בניסויים רפואיים.

בראש המאמץ הסיני עומדת יחידת המחקר  הרפואי של הצבא, הפועלת בשיתוף  עם חברת CanSino. המדענים עובדים בשיטה ששימשה בעבר לפיתוח חיסונים לשפעת ולאבעבועות, לעומת החברות המובילות בארה״ב ובאירופה שמשתמשות בטכניקות חדישות המבוססות על RNA. העיתונות הסינית מדווחת כי יש כבר ארבעה חיסונים פסיביים המועמדים לשלב הניסויים על בני אדם: שני חיסונים של SinoVac, ועוד שניים של קבוצת הביוטק הלאומית של סין.

אולם סין חווה קשיים בביצוע ניסויים בקנה מידה רחב של חיסונים, ורק מדינות מעטות, דוגמת איחוד האמירויות, קנדה, ברזיל ואינדונזיה, מסכימות לשתף עמה פעולה באופן מדעי. מדינות אירופה וארה״ב, למשל, לא מגלות כל עניין במאמצים הסיניים ועסוקות בפיתוחים משלהן. גם אם תצליח מדינת הענק להגיע לקו הגמר, היא תצטרך לשכנע את העולם כי חיסון שתפתח יעמוד בדרישות הבטיחות והאיכות של המערב. בשנה שעבר חוקקה סין חוק המטיל עונשים כבדים על מכירה, זיוף או ייצור חיסונים באיכות נמוכה.

כיום קיימים בעולם שני חיסויים ניסיוניים הנמצאים בשלב הניסוי הסופי: האחד של חברת AstraZeneca בשילוב עם אוניברסיטת אוקספורד, והשני הוא סיני, כאמור, של חברת Sinopharm.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית