יזמות בימי קורונה: האקתון טכנולוגי לחברה הבדואית

בצל המשבר הכלכלי וההחמרות בתקנות הקורונה, התקיים אירוע ההאקתון של "סטארט אפ נגב", שנועד להכשיר את הדור הבא של היזמות הטכנולוגית בחברה הבדואית 

צילום: יח״צ

ההאקתון הטכנולוגי של מאיץ "סטארט אפ נגב" ובו 25 משתתפים, בצוותים משותפים של בדואים ויהודים, התקיים אתמול (ג׳) בפארק התעסוקה ״עידן הנגב״ שברהט. הצוותים עברו יחד משימות שונות בדרך לפיתוח סטארט-אפים משלהם בכמה שעות של עבודה מרתונית, וכן הקשיבו להרצאות מבכירי התעשייה. ההאקתון התקיים בשתי קפסולות, על מנת למנוע התקהלות.

המשתתפים עברו בין התחנות השונות בהן עבדו על תצוגה, תמחור עסקי, פתרון בעיות טכנולוגיות ועיצוב. בין הרעיונות הבולטים שפותחו היו אפליקציה ללקויות למידה, פתרון לסוגיית הגמלים בדרך לאילת, אפליקציה למציאת שירותי נכים ופתרון לגניבת הפלאפונים החכמים. השלב הבא יתקיים בסוף החודש, ובו יוצגו כל המוצרים המוגמרים. לזוכים במקום הראשון יוענק מימון על סך 50 אלף ש״ח, לזוכים במקום השני - 40 אלף ש״ח, ולשלישי - 30 אלף ש״ח.

תוכנית "סטארט אפ נגב" מעודדת מנהיגות טכנולוגית בחברה הבדואית והיהודית, ומסייעת בחשיפת העולם הטכנולוגי בפני החברה כולה. גדעון שביט, יו"ר עמותת מט״ע ויזם התכנית, סיפר כי "מטרת המיזם היא לעודד ולקדם את בני הקהילה הבדואית מכל רחבי הנגב להצטרף לכלל יזמי ההיי-טק הישראלים. הוא מעניק אפשרויות לפיתוח יזמות טכנולוגית ואת כל הכלים הנדרשים לכך. אנחנו שמחים לראות את הרעיונות הנהדרים של כל משתתפי המאיץ הופכים למציאות״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית