SupPlant הישראלית מפתחת טכנולוגיה עבור חקלאים קטנים ברחבי העולם

תשתף פעולה עם תובנות מזג האוויר המדויקות של Climacell האמריקנית כדי לספק פתרונות בנושא השקיה מותאמת אקלים. בעולם כיום כ-450 מליון חקלאים קטנים אשר מייצרים כ -80% מכלל המזון הנצרך בעולם המתפתח

SupPlant הישראלית מפתחת טכנולוגיה עבור חקלאים קטנים ברחבי העולם

חקלאי בהודו BIGSTOCK/ Copyright: SahilGhosh

חברת Climacell האמריקנית, המספקת מודיעין מזג אוויר מדויק לחברות בינלאומיות כגון יונייטד איירליינס, אובר ואמזון, חתמה על מזכר הבנות עם חברת האגרו-טק הישראלית SupPlant, המפתחת טכנולוגיות השקייה אוטונומיות מבוססות IoT. 

המערכת של SupPlant מבוססת טכנולוגיית האינטרנט של הדברים (IoT). היא פועלת בענן ומשלבת מידע המתקבל מחיישנים, נתוני מזג אויר נוכחי ומזג אויר חזוי. כלל המידע מועלה לענן, שם מנתח אלגוריתם את הנתונים ומקבל החלטה על עיתוי וכמות ההשקיה הנדרשת לצמח. המערכת משמשת כיום חקלאים גדולים ברחבי העולם, ומסייעת במיקסום יעילות השימוש במים וקבלת החלטות מבוססות נתונים המגדילות את היבול ואת החוסן של הגידולים. כעת, תוטמע טכנולוגית החיזוי של Climacell תוטמע במערכת זו, מה שיאפשר השקיה מדויקת, מותאמת לאקלים משתנה. 

על פי הערכות, בעולם כיום כ-450 מליון חקלאים קטנים אשר מייצרים כ -80% מכלל המזון הנצרך בעולם המתפתח, אך לא נהנים מהמהפיכה הטכנולוגית בחקלאות. החברות מתכוונות להתמקד תחילה בהודו ובסין, בהן חיים כ-110 מיליון וכ-80 מיליון חקלאים קטנים, בהתאמה.

אורי בן נר, מנכ"ל SupPlant: "היכולת למצוא פתרון ייחודי שלראשונה פונה לרוב מוחלט של חקלאי העולם – החקלאים הקטנים – היא בעלת פוטנציאל עם השלכות יוצאות דופן על כלכלות של קהילות שלמות ועל עתודות מזון ומים במדינות הללו. זאת לא רק גאווה פרטית שלנו אלא גאווה ישראלית – מדינה קטנה שיכולה לשנות את חייהם של מאות מיליונים״.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל