חוקרים באונ׳ בן גוריון פיתחו דרך לאיתור מפעילי מל״ט

פיתחו מערכת מבוססת רשת נוירונים שיכולה לחזות את מיקום המפעיל על פי נתיב המל״ט בלבד, ללא צורך בחיישנים נוספים. בשל זריזותם, נגישותם ועלותם הנמוכה, מהווים מל״טים סיכון אבטחה משמעותי

BIGSTOCK/Copyright: MadPhotosPI

 

חוקרי סייבר באוניברסיטת בן גוריון שבנגב פיתחו שיטה לאיתור מיקומם של מפעילי מל״טים זדוניים בקרבת שדות תעופה או במרחבים אוויריים מוגנים, על ידי ניתוח נתיב הטיסה של המל״ט. הממצאים הוצגו במסגרת הסימפוזיון הרביעי הבינ״ל בנושא אבטחת סייבר, קריפטוגרפיה ולמידת מכונה של האוניברסיטה. מל״טים מהווים סיכון אבטחה משמעותיים בשל זריזותם, נגישותם ועלותם הנמוכה. כתוצאה מכך, ישנו צורך גובר בפיתוח שיטות לגילויים ולהפחתת פעולות זדוניות.

״נכון לעכשיו, ניתן לאתר מפעילי מל״טים באמצעות טכנולוגיות RF, הדורשות חיישנים סביב איזור הטיסה״, אמר החוקר הראשי, אליהו בשאדי, סטודנט למדעי המחשב באוניברסיטה. ״מצב זה יוצר אתגרים בשל השימוש הנרחב באמצעי WiFi, בלוטות׳ ו-IoT נוספים באזור, שחוסמים את אותות המל״ט״.

החוקרים יצרו רשת נוירונים עמוקה שיכולה לחזות את מיקום המפעילים על פי נתיב המל״ט בלבד, ללא צורך בחיישנים נוספים. בבדיקות סימולציה, הצליח המודל לחזות את מיקום המפעילים בדיוק של 78% אחוזים. השלב הבא בפרויקט יהיה חזרה על הניסוי תוך שימוש בנתונים שנלקחו ממל״טים אמיתיים.

״עכשיו כשאנו יודעים שנוכל לזהות את מיקום מפעיל המל״ט, יהיה מעניין לבחון אילו נתונים נוספים נוכל להפיק ממידע זה״, הוסיף ד״ר יוסי אורן, מרצה בכיר במחלקה להנדסת תוכנה ומערכות מידע של אוניברסיטת בן גוריון. ״תובנות אפשריות יכללו את רמת הניסיון הטכני, ואפילו את זהותו המדויקת של מפעיל המל״ט״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית