נקי מחשש לשוחד: הוגש כתב אישום נגד תא"ל (מיל') גל הירש

"אין בכתב החשדות זכר לעבירות השוחד בכלל ולעבירה של מתן שוחד לעובד ציבור זר בפרט – העבירות שהיוו את העילה לפתיחת החקירה ולסיכול מינויו של הירש למפכ"ל", אומר הירש בתגובה

 

תא"ל (מיל') גל הירש. צילום: מאיר אזולאי

עורכי הדין גיורא אדרת, נבות תל-צור וטל שפירא מסרו כי התקבלה היום (ג') אצל תא״ל (במיל׳) גל הירש, כחמש שנים לאחר פתיחת החקירה נגדו, הודעה על קיום שימוע בעניינו. כתב החשדות מתייחס לעבירות מס, שנעברו כביכול על ידי הירש לפני למעלה מעשור, בשנים 2007-2008.  

בתגובת הירש לפרסום, נכתב כי אין בכתב החשדות זכר לעבירות השוחד בכלל ולעבירה של מתן שוחד לעובד ציבור זר בפרט – העבירות שהיוו את העילה לפתיחת החקירה ולסיכול מינויו של הירש למפכ"ל. כזכור, החקירה כנגד הירש נפתחה מיד לאחר שמונה על ידי השר לבטחון פנים למפכ"ל משטרת ישראל. הירש טען מהרגע הראשון כי מדובר בחקירה שערורייתית, בחשדות שאין להם כל בסיס, שכל מטרתה לסכל את מינויו למפכ"ל. – מינוי שהיה לצנינים בעיניהם של מספר בכירים במערכת האכיפה. 

"ואכן – החשדות לעבירות השוחד, להן לא היה כל בסיס מלכתחילה, התפוגגו ונמוגו במהלך החקירה. או אז, צצו ועלו לפתע חשדות חדשים, הפעם בתחום המס, שגם להם אין כל בסיס ונועדו אך ורק כדי להצדיק את החקירה וסיכול המינוי, לאחר שתיקי השוחד קרסו. חבל שלגורמי האכיפה לא היה את האומץ לקבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת – גניזת תיק החקירה", אומר הירש. 

על פי תגובת הירש, האמביציה של רשויות החקירה לייחס בכח לגל הירש עבירות מס, הביאה אותן לגיוס עד מדינה מפוקפק מאין כמוהו, אשר גורמי האכיפה מסרבים בתוקף לפרסם את זהותו, ולא בכדי. לטענתנו אין המדובר כלל ועיקר בעבירות פליליות בתחום המס, אלא לכל היותר, בויכוח אזרחי לגיטימי שבבסיסו תכנון מס בעסקים בינלאומיים בחו"ל, נושא אותו ניתן וראוי לברר – כפי שהדבר נעשה במקרים מסוג זה – בהליך אזרחי.

כפי שאף עולה מכתב החשדות עצמו, כל הכספים להם היה זכאי גל הירש נכנסו על ידו לישראל כנגד חשבונית מס ושולם בגינם מס מלא עוד בשנת 2009, כך שאף מטעם זה לא היה כל מקום לזמן את הירש לשימוע. הירש אומר כי הוא נחוש להילחם על צדקתו וינקוט בעניין זה בכל האמצעים העומדים לרשותו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית